فرانسه مدعی است که تنها از نظر مالی به شورشیان سوریه کمک می کند و تاکنون نیز چندین میلیون یورو به طور دست به دست در اختیار شورشیان سوری قرار داده است.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،‌شبکه خبری فرانس بیست و چهار در گزارشی تحت عنوان«شورشیان سوری با پول های ارسالی فرانسه چه کار می کنند؟» به بررسی موضوع کمک های فرانسه به شورشیان سوریه پرداخت واعلام کرد از زمانی که جنگ داخلی سوریه آغاز شده است کشورهای خارجی و از آن جمله فرانسه به شورشیان از نظر مالی کمک می کنند.
نحوه ارسال این پول ها نیز تا حدودی غیرعادی و به عبارتی دست به دست صورت می گیرد. در واقع پول ها در داخل چمدان گذاشته می شود و تحویل نماینده شورشیان در خارج از کشور می شود و آنها نیز با عبور از مرز ، این پول ها را صرف خرید محصولات و کالاهای مورد نیاز شورشیان می کنند.
یکی از این واسطه ها عبدالحمید است که شغلش وکالت است و با وزارت امور خارجه فرانسه رفت و آمد دارد.او با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز دیدار داشته است.فرانسه تاکنون چندین میلیون یورو پول از طریق همین وکیل سوری در اختیار شورشیان سوری قرار داده است.
اریک شوالیه سفیر فرانسه در سوریه در گفتگو با این شبکه خبری گفت:«فرانسه نخستین کشور اروپایی بود که با شورشیان ارتباط برقرار کرد و از آنها در مبارزات شان با نیروهای ارتش سوریه حمایت کرد».
وی افزود فرانسه به دو دلیل همچنان در کنار شورشیان سوریه باقی خواهد ماند:نخست برای آنکه به آنها در عمل کمک کند و دوم آنکه کشورهای دیگر رامتقاعد کند که این روش خوبی است.
شبکه خبری فرانس بیست و چهار خاطر نشان کرد این شیوه ، یعنی ارسال کمک های مالی ، بهترین راه درشرایط کنونی برای کمک به ده میلیون شهروند سوری است که نتوانسته اند از جنگ داخلی کشورشان فرار کنند.
به عنوان مثال، از پول هایی که فرانسه به سوری فرستاده است برای ساخت نانوایی هایی صنعتی ،طرح های آب رسانی و موارد دیگر استفاده شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار