اگر شک و بدبینی در میان زوجین همچون بذری بکارد و زوجین روش مقابله با این نوع بدبینی ها و شک را ندانند شالوده خانواده شان خیلی زود از هم خواهد پاشید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گاهی اوقات بدبینی و شک بین زوجین از علاقه و عشق زیاد به یکدیگر نشات می گیرد و گاهی عدم شناخت کافی از همسر اساس بدبینی و شک به همدیگر است.

بزرگترین عامل در به هم خوردن ازدواج ها بدبینی است بدبینی به خاطر احساس ناامنی فرد بدبین پیش می آید و ممکن است ریشه ای داشته و یا نداشته باشد افراد شکاک از خطوط ارتباطی پنهان همسرانشان می ترسند و سعی می کنند آنها را کشف کند.

خندان دل روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: همسران نقش مهمی در گرایش یکدیگر به شک و بدبینی و درمان آن دارند گاهی همسران با شک و دودلی یکدیگر دامن زده و گاهی نقطه ضعف همسرشان را می یابند او را از این طریق تحت فشار قرار می دهند که باعث از هم پاشیده شدن روابطشان می شود.

وی ادامه داد: بعضی از زوجین نوعی وسواس در بدبینی هایشان نهفته است این دسته نسبت به برخی از رفتارهای همسرشان به جنس مخالف نوعی وسواس فکری دارند که در پاره ای از اوقات با بدبینی بر وی است.

خندان دل تصریح کرد: زمانی که شک بین زوجین به وجود آید آنها باید آن را از بین ببرند حسادت های کوچک ممکن است به دلیل اشتباهات ایجاد شده اما شک کردن های مداوم و بدون دلیل هرگز به راحتی از بین نمی رود مشاوره های انفرادی تنها راهی است که می تواند مشکلات همسران بدبین را حل کند./ز

گزارش از ریحانه جمشیدی

برچسب ها: همسر ، شک ، بدبینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۵:۲۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۱
من به همسرم بدبینم تورو خدا یه راه حل بهم بدید
آخرین اخبار