معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن از ابلاغ پرداخت وام 12.5 میلیونی مسکن روستایی از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: بانک‌های عامل پرداخت وام مسکن روستایی به استان‌ها را ابلاغ نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه 

عزیزالله مهدیان افزود: از سوی بانک مرکزی پرداخت وام 12.5 میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌ها ابلاغ شده اما هنوز بانک‌های عامل پرداخت این تسهیلات را به استانها ابلاغ نکرده‌اند. وی ادامه داد: سقف پرداخت تسهیلات مسکن روستایی برای سال جاری 254 هزار فقره است که دو بانک ملی و صادرات علی‌رغم اینکه سهمیه پرداخت تسهیلات به 37 هزار مسکن را داشتند داوطلبانه این سهمیه را به 50 هزار فقره افزایش داده‌اند.

مهدیان گفت: بانک کشاورزی امسال جزو بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی نبود اما این بانک نیز پرداخت 30 هزار تسهیلات مسکن روستایی را تقبل کرده است. معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: بانک رفاه که جزو بانک‌های عامل است و 13 هزار سهمیه برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی دارد سهمیه پارسال را هنوز نداده و امسال هم ظاهرا این تسهیلات را پرداخت نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: بانک‌های عامل هنوز 100 هزار فقره پرداخت تسهیلات مسکن روستایی برای سال گذشته را انجام نداده‌اند. مهدیان در خصوص روند بازسازی منانطق زلزله آذربایجان شرقی گفت: در فاز اول قرار است 9500 واحد مسکونی احداث شود که در حال حاضر بالغ بر 6 هزار واحد مسکونی به مرحله اسکلت رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بنیاد مسکن در تحویل کانکس برای آسیب‌دیدگان زلزله با تاخیر عمل کرد گفت: بنیاد مسکن مسئول تهیه کانکس برای آسیب‌دیدگان نیست اما با همه این احوال این کار را انجام داد. به گفته وی، 10 هزار کانکس پیش‌بینی شده بود که 3 هزار کانکس تکمیل و تحویل شد./س

برچسب ها: وام مسکن ، بانک ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.