رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: با اقتصاد مقاومتي بر روي خاكستر تحريم‌ها دنياي جديدي شكل مي‌گيرد كه ايران مي‌تواند در آن، يك ابرقدرت اقتصادي شده و به عنوان يك قدرت جهاني حرف بزند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار محمدرضا نقدي در همايش نقش بسيج در اقتصاد مقاومتي كه با حضور هاديان سياسي بسيج در سالن پنج آذر سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد، اظهارداشت: با اقتصاد مقاومتي بر روي خاكستر تحريم‌ها دنياي جديدي شكل مي‌گيرد كه ايران مي‌تواند در آن، يك ابرقدرت اقتصادي شده و به عنوان يك قدرت جهاني حرف بزند.

نقدي با تاكيد بر ارزش والاي نعمت ولايت در اين دوران گفت: بايد قدر نعمت ولايت را دانسته و با بهره‌گيري از فرمايشات ولي فقيه زمان، گفتمان ولايت را در ميان جامعه و گفتگوهاي عمومي مردم تبيين و ترويج كنيم.

وي ولايت فقيه را استمرار غدير عنوان کرد و ادامه داد: فرمايشات ولايت را بايد به صورت عملي در جامعه جاري و ساري كرد و فقط شعار نداد.

نقدي با اشاره به ناآرامي‌ها و ترورهاي اوايل انقلاب و تقديم 17 هزار شهيد ترور و مقاومت مردمي در برابر توطئه‌هاي دشمنان كه باعث ايجاد دستگاه امنيتي قوي در سطح جهان شد، گفت: با ايستادگي و مقاومت مردم و مسئولين، توان دستگاه امنيتي ما در حدي است كه مي‌توانيم جاسوسان آمريكايي و اسرائيلي را دستگير كنيم و در موارد مشابه، آنها اعترافات زيادي نيز بيان کرده‌اند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين، دفاع مقدس در مقابل جنگ تحميلي را يادآور شده و اظهار داشت: همان‌گونه كه با ايستادگي در دفاع مقدس، هم اكنون نيروهاي مسلح ما به قدرت اول نظامي در منطقه و يكي از قدرت هاي اول جهان تبديل شده‌اند؛ حال نيز با ايستادگي و مقاومت در برابر تهاجم اقتصادي دشمن مي‌توانيم با پياده‌سازي اقتصاد مقاومتي، به عنوان يكي از ابرقدرت‌هاي اقتصادي معرفي شويم.

نقدي اميد دادن به مردم با بيان واقعيت‌ها را لازم دانسته و افزود: در هر صحنه‌اي كه دشمن تهاجم كرده و ما ايستادگي و مقاومت از خود نشان داديم، نتيجه آن حضور نيروي قدرتمند مردمي و تولد قدرتي جديد در اوج فشارهاي دشمن بوده كه نهايتا منجر به شكست دشمن شده است.

وي با يادآوري سخن رهبر معظم انقلاب كه فرمودند "اگر در حمايت از توليد ملي موفق شويم، كيد و نيروي دشمن تمام مي‌شود" تصريح كرد: دشمن پس از شكست در تهاجم نظامي و شكستي سنگين‌تر در تهاجم‌هاي فرهنگي، سياسي و امنيتي؛ اينك به تهاجم و جنگ اقتصادي روي آورده و اين آخرين تهاجم استكبار است.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج، كمترين خواسته دشمن را تبديل نشدن ايران اسلامي به الگوي پيشرفت در ميان ملت‌ها عنوان كرد و گفت: حداكثر خواسته دشمن اين است كه مسئولان كشور به سازش تن دهند و يا مردم به اين نقطه برسند كه تنها راه برون‌رفت از وضعيت را سازش با دشمن دانسته و براي آن در مقابل نظام قرار گيرند و خواهان سازش شوند، ولي دشمن اين آرزو را با مقاومت مردم به گور مي‌برد.

وي با اشاره به 12 مولفه اقتصاد مقاومتي در بيانات امام خامنه‌اي بيان كرد: شش مولفه مربوط به دولت و شش مولفه نيزمربوط به مردم است كه وظيفه بسيج، تبيين شش مولفه مردمي و مطالبه اجراي شش مولفه ديگر از دولت است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين، فرهنگ كار و تلاش، مردمي كردن اقتصاد، تقويت روح خودباوري و خوداتكايي، اصلاح الگوي مصرف و پرهيز از اسراف و تبذير، استفاده از تمام ظرفيت‌ها و امكانات و حمايت از توليد ملي و عدم مصرف كالاي خارجي را شش مولفه مربوط به مردم در اقتصاد مقاومتي عنوان کرد.

نقدي بر جدي گرفتن جنگ اقتصادي همچون دوران باشكوه دفاع مقدس تاكيد کرد و در ادامه به تبيين، تشريح و ارائه نمونه‌هاي كاربردي و اجرايي شش مولفه مردمي اقتصاد مقاومتي پرداخت.

انتهاي پيام/ش 3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار