فعال حقوق بشر تاکيد کرد نظام قضايي آمريکا مملو از نابرابري و تبعيض عليه سياهان و رنگين پوستان است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبكه راشاتودي ؛‌ وي در مصاحبه با يک فعال مدني  به ارزيابي  وضع حقوق بشر در آمريکا و  تبعيض عليه سياهان پرداخت.

مالک زولو  شهباز فعال حقوق بشر گفت: دنيا نظاره گر امور آمريکاست و مي بيند که اين کشور تا چه حد در خصوص بحث حکم اعدام دوگانه برخورد مي کند. آمار حاکي از آن است که آمريکا در اين زمينه بسيار تبعيض آميز برخورد مي کند.سياهان و رنگين پوستان بيش از از سفيدپوستان  حکم اعدام دريافت مي کنند.

 از اين رو در کاربرد حکم اعدام در آمريکا تبعيض فراوان اعمال مي شود. از اين رو من معتقدم که مجازات اعدام بايد در سراسر آمريکا برچيده شود.نظام قضايي آمريکا بر اساس تبعيض و نابرابري و بي عدالتي قرار گرفته است.من وقتي به عنوان وکيل به زندان ها سرکشي مي کنم ، جوانان سياهپوست زيادي را مي بينم که سالها و بدون دليل  پشت ميله هاي زندان به سر مي برند .

 متهمان سياهپوست به اندازه متهمان سفيد پوست  به وکيل و منابع ديگر دسترسي ندارند. هم اکنون موارد زيادي داريم که بعد از سالها حبس با پيدا شدن مدارک بي گناهي شان از زندان خارج شده اند. دستگاه قضايي آمريکا مشکل ماهيتي دارد و نژادپرستي در جامعه اين کشور ريشه دوانيده است.

برچسب ها: آمریکا ، انتقاد ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار