سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از تعيين اعضاي هيئت تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي ظرف 20 روز آينده خبر داد.

 عباس مقتدايي‌ خوراسگاني در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصويب طرح تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي در نشست روز گذشته بهارستان (سه‌شنبه 16 ابان‌ماه)، گفت: بر اساس ماده 214 آئين‌نامه داخلي مجلس، نمايندگاني که تقاضاي تحقيق و تفحص از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامي را ارائه داده بودند دغدغه‌هاي خود را  در کميسيون مطرح کردند که در نهايت کميسيون با تصويب تقاضاي آنان براي تحقيق و تفحص موافقت کرد.
 
وي  در ادامه افزود: طرح تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي چندين هفته در دستور کار مجلس قرار داشت که به جهت حجم کاري مجلس و بعضا وجود طرح‌هاي داراي فوريت فرصت طرح شدن پيدا نکرده بود که نهايتا روز گذشته و با راي اکثريت مجلس به تصويب رسيد.
 
سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در خصوص روند رسيدگي به طرح تحقيق و تفحص، اظهار داشت: با توجه به اينکه اين طرح در صحن علني مجلس به تصويب رسيد مجددا به کميسيون آموزش و تحقيقات ارجاع خواهد شد تا بر اساس آيين‌نامه داخلي مجلس در کمتر از 20 روز آينده هيئت تحقيق و تفحص که حداقل 11 نفر و حداکثر 15 نفر خواهند بود از بين نمايندگان متقاضي طرح تعيين شوند.
 
وي تصريح کرد: پس از تعيين اعضاي هيئت تحقيق و تفحص در کميسيون اسامي به رئيس مجلس معرفي خواهند شد تا در نهايت پس از انجام تحقيقات، گزارش مربوطه در اختيار مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد.
 
گفتني است، طرح تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي در جلسه علني روز سه‌شنبه( 16 آبان‌ماه) به تصويب رسيد که طراحان اين طرح، هرم هيئت علمي و استانداردهاي آموزشي و پژوهشي، وضعيت فرهنگي دانشگاه، فعاليت‌هاي دانشجويي و امور فوق برنامه، ساخت و سازهاي عمراني، استفاده از امکانات دانشگاه در امور حزبي و سياسي، خريد و فروش مدرک دانشگاه و شعب خارج از کشور را از جمله محورهاي مورد نظر خود در طرح فوق مطرح کرده بودند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کمیسیون ، طرح ، کمیته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار