از ساعاتي پيش، درهاي مراكز انتخاباتي در 9 ايالت آمريكا به روي شهروندان اين كشور گشوده شد؛ اين در حالي است كه نظرسنجي ها همچنان پيشتازي اوباما نسبت به رامني را نشان مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از البيان؛ براساس گزارش هاي موجود از ايالت هاي مختلف آمريكا، امروز نزديك به 200 ميليون تن از مردم اين كشور به پاي صندوق هاي راي مي روند.

در همين حال، برخي خبرگزاري ها از ايجاد هرج و مرج در برخي از ايالت هاي آمريكا همچون فلوريدا بر اثر پايان يافتن و عدم تمديد راي دهي زودرس خبر دادند.
با اين وجود، نظرسنجي هاي ان بي سي نيوز، پولتيكو و وال استريت ژورنال از پيشي گرفتن 2 درصدي باراك اوباما نسبت به ميت رامني خبر داده و گزارش هاي پيرامون پايان تبليغات انتخاباتي دو نامزد اصلي انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده انتشار دادند.
همچنين؛ برخي رسانه هاي بين المللي اوهايو، نوادا و چند ايالت ديگر آمريكا را حامي باراك اوباما برشمردند و فلوريدا در جنوب شق ايالات متحده با گرايش به سوي ميت رامني و جمهوري خواهان قلمداد كردند.
برخي تحليلگران سياسي انتخاب باراك اوباما را به نوعي ادامه دهنده سياست هاي چهارساله گذشته ارزيابي كرده و آن را خواسته مردمي دانستند كه از جنگ افروزي هاي جمهوري خواهان خسته و به دنبال حل مشكلات بيشمار داخل ايالات متحده هستند و همچنين به قدرت رسيدن ميت رامني را در حاليكه در نظرسنجي ها پشت سر اوباما قرار دارد، پياده كردن سياست هاي چند ساله گذشته جورج بوش و حمايت بي حد و مرز از صهيونيست ها در عرصه بين المللي دانستند.
با اين حال، بايد منتظر ماند و ديد كه كليد كاخ سفيد به كداميك از اين دو نامزد انتخاباتي مي رسد و چهل و پنجمين رئيس جمهور ايالات متحده چه كسي خواهد بود كه با انواع معضلات همچون بحران اقتصادي روزافزون و كاهش نفوذ آمريكا در سرتاسر جهان مواجه است.

برچسب ها: کلید ، کاخ سفید ، مراکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار