رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجانشرقی با بیان اینکه ایران 4.5 درصد انگور جهان را تولید می‌کند و رتبه آن در تولید این محصول در دنیا هفتم است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدیان افزود: تولید محصول انگور امسال در مقایسه با سال گذشته از رشد چشمگیر 170 درصدی برخوردار شده است و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام یافته، صدور کشمش استان به خارج از کشور امسال بیش از 180 میلیون دلار ارزآوری دارد.

وی میزان ارزش صادراتی کشمش در مبادی خروجی استان در سال گذشته را 120 میلیون دلار با 50 درصد ارزش کل محصولات بخش کشاورزی استان عنوان کرد و افزود: میزان تولید انگور در آذربایجان‌شرقی در سال گذشته، 141 هزار تن بود که امسال با 170 درصد افزایش به 383 هزار تن رسید و در کنار آن، با توسعه استفاده از کودهای زیستی و روش‌های غیرشیمیایی در مبارزه با آفات، از نظر کیفی نیز ارزش این محصول تولیدی در استان از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه بازارهای مصرف کشورهای اروپایی، آسیای میانه و روسیه بیشتر کشمش تیزآبی را می‌پسندند و کشمش کالیفرنی اغلب به بازارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود، اضافه کرد: قیمت فعلی این فرآورده‌ها به ترتیب 45 هزار ریال و 30 هزار ریال است.

وی با بیان اینکه شهرستان ملکان با تولید 240 هزار تن انگور، 60 درصد تولید این محصول در آذربایجان‌شرقی را به خود اختصاص داده و جزو قطب‌های اصلی تولید این محصول در استان به شمار می‌آید، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 50 هزار تن کشمش در این شهرستان تولید شود./ع

برچسب ها: تولید ، انگور ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.