فرماندار شهرستان گرمی گفت: هرگونه خلل و کوتاهی در مقاوم‌سازی مساکن روستایی قابل قبول نیست و در این زمینه ما به یک همت و اراده جمعی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ محمود علایی‌ زنگیر امروز در جلسه مقاوم‌سازی مساکن روستایی گرمی افزود: دولت خدمتگزار در یک اقدام مطلوب در هفت سال گذشته کوشیده است در کنار ساخت و سازهای مسکن مهر در شهرها به تقویت مساکن روستایی نیز کمک کند تا در مواقع بروز حوادثی همچون زلزله و رانش امکان تخریب و آسیب وارد شدن به واحدهای مسکونی وجود نداشته باشد.

وی اهمیت احیا و احصای ظرفیت‌های گردشگری در کنار مقاوم‌سازی مساکن و اجرای طرح‌های هادی روستایی را یادآور شد و گفت: خسارات زیاد حوادث طبیعی از جمله زلزله نگرانی‌ها را دو چندان کرده که در این ارتباط و در مسیر توسعه روستاها باید بهسازی و مقاوم‌سازی در اولویت قرار گیرد.

علایی با اشاره به ضرورت همکاری و تعامل بانک‌های عامل و تسهیل در پرداخت وام‌های مسکن روستایی افزود: در این شهرستان حدود 45 درصد واحدهای مسکونی روستایی در هفت سال گذشته مقاوم‌سازی شده است.

فرماندار گرمی همچنین از سنددار شدن 55 درصد املاک روستایی در گرمی خبر داد و گفت:‌ 11 طرح هادی روستایی در گرمی در حال اجرا است که امیدواریم نتایج و ثمرات آن مفید و مؤثر باشد./س 

برچسب ها: اردبیل ، مقاوم ، سازی ، مسکن ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.