استاندار اردبیل گفت:‌ استان اردبیل در دو روز آینده کانون توجه و معنویت جهانی و عشق و ارادت به ساحت سید‌الشهدا (ع) است.

اکبر نیکزاد در حاشیه مراسم استقبال از میهمانان و شرکت‌ کنندگان دهمین اجلاس پیر‌غلامان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: از امروز که اولین هواپیمای پیر‌غلامان حسینی به زمین نشست تا روز جمعه اردبیل کانون توجه جهانی در معنویت و به ثمر نشستن ارزش‌های متعالی است که همه منتظرند این دیار سرافرازی خود را در میزبانی دهمین اجلاس به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر اردبیلی‌ها از اولین کاروان میهمانان گفت: میهمانانی از 35 کشور جهان در اردبیل و در بین عزاداران حسینی آرام می‌گیرند.

نیکزاد افزود: برای این اجلاس اساتید حوزه و دانشگاه به ویژه از تهران و قم دعوت شده‌اند تا در این نشست‌ها و کارگاه‌ها حضور یابند که برای پیر‌غلامان،‌ مداحان و شعرای ما فرصت استثنایی است تا بتوانیم داشته‌ها و ذخایر خود را افزون‌تر کنیم.

وی همچنین از حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی برای ثبت ملی آیین طشت‌گذاری در اردبیل خبر داد و گفت: این ثبت ملی فرصتی فراهم می‌آورد تا سایر آیین‌های سنتی اردبیل نیز به تدریج به ثبت ملی رسیده و یک فضای متفاوت‌تری را در استان شاهد باشیم.

استاندار اردبیل در ادامه از اردبیل به عنوان کانون مداحی و شعر و شاعری در ستایش اهل بیت عصمت و طهارت یاد کرد و افزود: آن چیزی که سبب شده این دیار بیش از گذشته در این زمینه شهره عام و خاص شود صفای دل و عشق بی‌ریا به اهل بیت عصمت و طهارتاست./س     

برچسب ها: اردبیل ، کانون ، معنویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.