استاندار کرمانشاه در دیدار با سفیر خلق چین يوهونگ يانگ ، مزيت ها و پتانسيل هاي موجود در استان به عنوان مرکزیت غرب کشورجهت سرمايه گذاري برشمرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید دادوش هاشمی گفت: استان كرمانشاه بيش از 50 درصد صادرات به عراق را داراست و داراي دو مرز رسمي پرويزخان و خسروي جهت صدور كالا به مناطق اقليم كردستان عراق و دولت مركزي عراق است. ساماندهي و توسعه بازارچه پرويز خان زمينه مناسبي براي توسعه بخش تجارت و افزايش ميزان صدور كالا به عراق ايجاد مي کند.

وی افزود: 800 هزار زمين كشاورزي در استان و سدهاي در حال احداث است که تنها يكي از اين سدها 150 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي استان را آبي خواهد كرد و با به بهره برداری رسیدن این سدها ميزان زمين هاي آبي در استان از 200 هزار هكتار فعلي به 500 هزار هكتار ارتقاء خواهد يافت.

هاشمي در زمینه کشاورزی یادآوری کرد: استان كرمانشاه در زمينه هاي توليد جو مقام اول، ذرت مقام دوم، گندم مقام پنجم و نخود مقام اول كشوري را داراست.

وی ادامه داد:آثار باستاني متعدد در استان همچون طاق بستان و بيستون و مراكز گردشگري، باعث رونق گردشگری و توريستی است كه هر بيننده اي را مجذوب این آثار بي بديل خواهد كرد.

استاندار کرمانشاه گفت: استان داراي سه پتروشيمي و دو كارخانه سيمان و كارخانجات متعدد صنعتي است و با توجه به نزديكي استان به كشور عراق زمينه مساعدي براي صدور كالا از طريق استان به اين كشور وجود دارد و هزينه توليد كالا در مرزهاي استان با وجود نيروي مناسب كار و معافيت هاي مالياتي نسبت به ديگر جاها پائين تر است.

وجود زمين هاي حاصلخيز كشاورزي، آب و هواي متنوع، منابع آبي مناسب، آثار باستاني و مراكز گردشگري جذاب و ديدني، زيرساخت هاي لازم براي توسعه بخش صنعتي و توسعه بخش تجارت و داشتن ارتباط هوايي از مزيت ها و پتانسيل های خاص استان براي امر سرمايه گذاري است که برای هر سرمايه گذار به خصوص سرمایه گذاران كشورهاي خارجي سود خوبي همراه خواهد آورد.

استاندار كرمانشاه با اشاره به اجراي خطوط ريلي و راه آهن از ملاير به كرمانشاه و آماده بودن شرايط و زيرساخت لازم براي ريل گذاري، خواستار مشاركت و همكاري شركت هاي چيني در اين موضوع از طريق رايزني سفارت چين در تهران شد.

استاندار كرمانشاه خواستار معرفي يكي از استان هاي چين براي خواهر خواندگي و گسترش روابط اقتصادي، فرهنگي و تجاري با استان كرمانشاه شد.

کرمانشاه شرايط لازم براي توسعه تجارت، خدمات و صنعت دارا است و مرزهاي استان داراي شرايط لازم براي صدور كالا به عراق مي باشند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، استاندار ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.