بر اساس آمار 180 ميليون نفر در دنيا مبتلا به بيماري ديابت هستند که در ايران 4 ميليون نفر آمار ديابتي شناسنامه دار داريم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر شکور اميدي رييس انجمن حمايت از بيماران ديابتي کشور صبح امروز در نشست خبري گفت: انجمن حمايت از بيماران ديابتي کشور نزديک به 15 سال است که فعاليت داشته و 3 ميليون و ششصد نفر از بيماران ديابتي عضو اين انجمن هستند.

حدود 10 درصد از افراد جامعه در معرض ابتلا به ديابت هستند که 23 درصد در يزد و 16 درصد نيز در قزوين هستند. عامل اصلي ديابت استرس و تنش است که با اين وجود اين رقم بالاتر رفته و به 15 درصد در کشورمان مي رسد.

وي افزود: طبق آخرين آمار 70 درصد از افراد جامعه از بيماري خود آگاه نبوده بنابراين اين آمار ممکن است به 15 درصد نيز برسد. 

اميدي تصريح کرد: انجمن خيريه حمايت از بيماران ديابتي کشور اولين وظيفه اش شناسايي بيماران است، شعار اين انجمن اين است که با يک آزمايش ساده قند خون مي توان از سلامت خود مطمئن شد. افرادي که  قند خون ناشتاي آنها از 126 بالاتر باشد فرد ديابتي است .

رييس انجمن  حمايت از بيماران ديابتي اظهار کرد: ارايه دستگاه تست قند خون رايگان از اقدامات اين انجمن است ، يکي ديگر از اين اقدامات پلاک دار کردن بيماران ديابتي است، هم اکنون نزديک به 300 هزار نفر از بيماران ديابتي پلاک دار شده اند.

بيماري که تصادف مي کند به محض ورود وي به بيمارستان سرم قندي تزريق مي شود و اگر فرد مبتلا به ديابت باشد، به محض تزريق سرم قندي به کما خواهد رفت. با پلاک دار کردن بيماران فرد از مرگ حتمي نجات خواهد يافت. در يکي از پروژه ها قصد داريم که ازجنس سنگهاي درماني به عنوان پلاک استفاده کنيم.

رييس کنگره بين المللي روز جهاني ديابت عنوان کرد:  اين کنگره 23 آبان در بيمارستان فوق تخصصي 502 ارتش برگزار خواهد شد. هدف ما فقط ارايه مباحث علمي نيست بلکه خدمات اين انجمن را به جهان مخابره خواهيم کرد. بيش از 100 شرکت در نمايشگاه اين کنگره شرکت دارند که محصولات آنها مخصوص بيماران ديابتي بوده و از شيرين کننده هاي گياهي استفاده کرده اند./ع
برچسب ها: دیابت ، استرس ، تنش ، پلاک ، تزریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار