رييس دانشگاه تهران از رونمايي15دستاورد جديد در قالب صد محصول در نمايشگاه مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکي تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛دکتر فرهاد رهبر در نشست خبري سومين نمايشگاه دو سالانه مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: نمايشگاه امسال از22تا24آبان در دانشگاه تهران برگزار مي شود.

وي درباره دو محصول جديد توضيح داد و افزود: يکي از اين محصولات در حوزه ميکرو بيوراکتور است که براي نخستين بار در اندازه ميکرو، راکتور بيولوژي توليد شده و اين محصول مورد حمايت صندوق پژوهشگران است.

دکتر رهبر گفت: دومين محصول هم ساخت کيت هاي مورد استفاده در محيط زيست است که توضيحات بيشتر آن در زمان رونمايي آن ارائه خواهد شد.

رييس دانشگاه تهران در بخش ديگري گفت:20سال پيش سهم توليد علم در ايران نسبت به کل دنيا 15هزارم درصد بود که در سال2012اين سهم به دو درصد افزايش پيدا کرد.

دکتر رهبر گفت: اين نشان مي دهد که رشد علم کشور در20سال اخير130برابر شده است.
وي افزود: نرخ رشد توليد علم در ايران11برابر رشد متوسط دنياست.

رييس دانشگاه تهران گفت: دو دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران در مجموع20درصد توليد علم کشور را برعهده دارند که اين سهم در جهان چهاردهم درصد توليد علم در جهان را شامل مي شود.

رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران هم در اين نشست خبري از رشد42 درصدي علوم پزشکي نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:‌36درصد مقالات علمي خاورميانه مربوط به ايران است.

دکتر محمدباقر لاريجاني، جايگاه ايران در توليد علم را براساس اطلاعات پايگاه اسکوپوس رتبه16بيان کرد و افزود: 8ر1درصد از مقالات کل دنيا مربوط به ايران و ميزان توليد مقالات از21هزار مقاله در سال گذشته به سي هزار مقاله افزايش يافته است.
دکتر لاريجاني سهم دانشگاه علوم پزشکي در توليد مقالات کشور را10درصد بيان و اضافه کرد: تاکنون1700مقاله از اين دانشگاه در پايگاه آي اس آي ثبت شده است.
رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: در حال حاضر سه مجله علمي پژوهشي داريم که تا پايان سال تعداد اين مجلات به70مجله افزايش مي يابد.
وي گفت: موافقت اصولي ايجاد36 شرکت دانش بنيان و همچنين مجوز راه اندازي پنج مرکز رشد مصوب شده است.
برچسب ها: رهبر ، تهران ، علم ، ای اس ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار