مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از اختصاص 36میلیارد و600 میلیون تومان به طرح های گردشگری استان در جلسه هیات دولت در سفر مقام معظم رهبری خبرداد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی کاظمی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه بابیان اینکه در پی سفر رهبری یک تحول اساسی درمعرفی جاذبه های استان صورت گرفت، گفت: اعتبارات اختصاص یافته تا سال آینده درحوزه گردشگری استان هزینه می شود.

وی تصریح کرد: در مورد پیگیری منویات سفر مقام معظم رهبری و اختصاص اعتبارات 6پروژه گردشگری دراستان اجرا می شود که این پروژه ها برای شروع به 70 میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مرمت بناهای تاریخی ،بقاء متبرکه،بافتهای تاریخی شهرستانها ،آزادسازی وعرصه بناهای تاریخی،ساماندهی روستاهای هدف گردشگری، طرح توسعه صنایع دستی در روستاها و ایجاد کمپینگهای ارزان قیمت

ازجمله مواردی است که باید دراین حوزه هزینه شود.

کاظمی همچنین افزود: 1600 میلیارد تومان نیز تسهیلات برای پروژه های سرمایه گذاری استان مصوب شده که طرح های گردشگری نیز جزیی از این پروژه هاست.

وی بابیان اینکه برای جذب گردشگر باید به نیازهای مختلف مردم توجه داشته باشیم گفت: تمامی زوایای خدمات رسانی به میلیونها مسافر عبوری از استان را در حوزه اجتماعی، طبیعت گردی، خدمات رفاهی، کمپ ها و فضاهای شهری و بین راهی را شامل می شود./س

برچسب ها: اعتبار ، طرح ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.