دبير مجمع جهاني حضرت علي‌اصغر(ع) گفت: مراسم گراميداشت شهادت حضرت علي اصغر(ع) ثبت ملي شده و قدم بعدي ما ثبت اين مراسم در سازمان ملل و يونسکو است.

به گزارش خبرنگار ویژه‌نامه محرم باشگاه خبرنگاران، همايش حضرت علي اصغر(ع) همه ساله با حضور پرشور همه علاقمندان به امام حسين(ع) و فرزند خردسال ايشان در جاي جاي ايران و جهان برگزلر مي‌شود.

امروز سه‌شنبه(16آبان ماه) کنفرانس خبری مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در دفتر این مجمع واقع در خیابان طالقانی تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم داوود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به هدف برگزاری این مراسم گفت: این حرکت آشکار کردن بین حق و باطل بوده، لذا اگر بخواهیم این مراسم را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم جنگ خیر و شر در آن نهفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حادثه کربلا در سال 62 قمری نقطه عطفی برای شناخت حق و باطل بود افزود: واقعه عاشورا نقطه اوج دعوای زشت و زیبا، خوبی و بدي، خدا و شیطان است .

*شهادت حضرت علي‌اصغر(ع) نمايان كننده  حق و باطل

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به شهادت طفل شیرخواره امام حسین(ع) در کربلا تصریح کرد: اگر این واقعه واکاوی و آشکار شود می‌تواند وجهه افتراق  ميان حق و باطل را نمایان سازد .

منافی پور با اشاره به این که حضرت علی‌اصغر(ع) کودکی بی‌سلاح و بي دفاع بوده است، افزود: گرامی داشت یاد آن حضرت در ايران و جهان، واقعه و نهضت عاشورا پژوهی را در دنیا پیاده کرده و سرباز گیری در لشگر حق را محقق مي‌كند، لذا با بلند کردن گهواره شیرخوارگان، شیعه بودن خود را فریاد زده و عواطف انسانی را به لرزه مي‌اندازيم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به اینکه این مراسم در دو هزار نقطه در ایران و ديگر کشورها برگزار می‌شود اظهار داشت: مراسم شیر‌خوارگان حسینی در ابتدا با دو هزار نفر مادر و کودک آغاز شد و تا به امروز این آمار به دو میلیون نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود در ده ساله دوم این مراسم 200 میلیون شرکت‌کننده داشته باشد .

* همايش حضرت علي‌اصغر(ع) جهاني است

منافی پور با اشاره به نقش حضرت علی‌اصغر(ع) در رسوایی جریان باطل افزود: این کودک معصوم می‌تواند آشکار کننده حق و باطل بوده و رسوا گر جبهه باطل باشد، لذا دفاع از آن حضرت، دفاع واقعا نرم از انسانیت است چرا که او مسیح کربلا بود .

وی با اشاره به اینکه کشورهای برگزار کننده مراسم سالروز شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) به سه دسته تقسیم می‌شوند تصریح کرد: ایران ، عراق و بحرین کشورهایی هستند که بالاترین آمار شیعه را داشته و بعد از آن آذربایجان که اکثر مردم آنرا شیعیان تشکیل می‌دهند و سپس کشورهایی که اکثریت آن از اهل تسنن بوده و در مرحله سوم کشورهایی که یا شیعه کم داشته و یا اصلا اهل تشيع در آن وجود ندارد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به اینکه گرامی داشت مقام حضرت علی‌اصغر(ع) در اولین جمعه از ماه محرم‌الحرام برگزار می‌شود افزود: امسال به دلیل این که روز اول ماه محرم جمعه خواهد بود، لذا در اين امر ما با 13 کشور اختلاف ماه خواهیم داشت و تصمیم بر این است تا امسال این مراسم در روز 8 محرم برگزار شده و در سال‌های آینده در اولین جمعه از این ماه که روز اول محرم نباشد برگزار شود .

وی در ادامه با اشاره به تشریح و چگونگی برگزاری مراسم گفت: مادران با کودکان شیرخوار و با لباس‌های سبز علوی و تن‌پوش و روسری و سربندهای یا صاحب الزمان(عج) وارد این مراسم شده و اهدای لباس نیز در کل حسینیه‌ها و مساجد کشور و دیگر کشورها انجام خواهد شد و در انتها نیز آیین گهواره گردانی را نيز خواهیم داشت.

منافي پور با اشاره به زمان برگزاري مراسم شير‌خوارگان حسيني افزود: اين مراسم راس ساعت 10 صبح در 8 محرم در ايران و ديگر کشورها با نذر‌خواني از تهران با هماهنگي سازمان صدا و سيما انجام خواهد شد.

*ثبت مراسم شهادت حضرت علي‌اصغر(ع) در سازمان ملل و يونسكو

دبير مجمع جهاني حضرت علي‌اصغر(ع) با اشاره به اينکه مراسم گراميداشت شهادت آن حضرت ثبت ملي شده است تصريح کرد: قدم بعدي ما ثبت اين مراسم در سازمان ملل و يونسکو خواهد بود، چرا که با ثبت جهاني آن مي‌توانيم اسلام ناب محمدي(ص) را در دنيا پياده سازيم.

وي با اشاره به اينکه از حدود 5 سال پيش برخي سعي کردند اين مراسم را زير سوال برده و با آن مخالفت کنند افزود: کليساي روم، ديوان لاهه، برخي دانشگاه‌هاي مهم دنيا، شيطان پرستان آمريکا بر عليه اين مراسم بيانيه داده و آن را بهانه‌جويي ناميدند ما نيز در جواب آنها مي‌گوييم آري ما به دنبال بهانه جويي هستيم تا حق روشن شود.

منافي پور با اشاره به اينکه اخيرا فيلمي به نام مغزشويي مقدس بر عليه واقعه کربلا در غرب ساخته شده تصريح کرد: اين فيلم آنقدر مذبوحانه است که هر بيننده‌اي مضحک بودن آن را درک خواهد کرد.

وي با اشاره به اينکه امروز مراسم گراميداشت شهادت حضرت علي‌اصغر(ع) در ماه محرم در بيشتر نقاط دنيا برگزار مي‌شود افزود: در بيشتر نقاط دنيا از جمله عراق، بحرين، عربستان، لبنان، کويت، امارات، آمريکا، کانادا، دانمارک، استراليا، پاکستان، هند، افغانستان، آلمان، تونس، ترکيه، تايلند، بوسني، روسيه، ماداگاسکار، سوئد، قطر و عمان اين مراسم برگزار مي‌شود.

دبير مجمع جهاني حضرت علي‌اصغر(ع) با اشاره به تقسيم بندي اين مجمع براي برگزاري مراسم سالروز شهادت حضرت علي‌اصغر(ع) گفت: ما در اين مورد سه تقسيم بندي داشته که دراز مدت و 10 ساله، کوتاه مدت و پنج ساله و برنامه‌هاي امسال از جمله آنها هستند.

وي با اشاره به برنامه‌هاي دراز مدت افزود: اطلاع رساني به بيش از 4 ميليارد نفر با واقعه عاشورا و شناسايي منابر شيعه و اساتيد و نخبگان که بغض روي حق ندارند و يارگيري از آزادگان جهان از برنامه هاي دراز مدت اين مجمع است.

منافي پور با اشاره به قطع برخي از رسانه‌هاي داخلي ما در خارج از کشور، اظهار داشت: تحريم‌ها نمي‌تواند مانع صداي حق ما شود و اين امر باز هم به نفع کشورمان است، لذا رسانه‌هاي مجازي نيز در اختيار ما بوده و حق هيچ وقت پشت ابر نخواهد ماند، چرا که اين اصل يک پشتيبان آسماني دارد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي کوتاه مدت مجمع جهاني حضرت علي‌اصغر(ع) گفت: در برنامه هاي کوتاه مدت اين مجمع، مي‌توان فراخواني از هنرمندان، شعرا، نويسندگان، ستايش‌گران اهل بيت، فيلم‌هاي کوتاه و بلند، نمايش و تحليل جامعه شناسي نسبت به اين مراسم را نام برد.

منافي پور با اشاره به برنامه‌هاي امسال اين مجمع اظهار داشت: تشکيل يک شبکه اجتماعي از کودکاني که در اين ده سال از شرکت کنندگان اين مراسم بوده که نزديک به 4 ميليون نفر مي‌رسند، برگزاري نمايش نقاشي کودک با موضوع حضرت علي‌اصغر(ع)، تهيه و توزيع لباس‌هاي شيرخوارگان از برنامه‌هاي امسال خواهد بود.

دبير مجمع جهاني حضرت علي‌اصغر(ع) در پايان با اشاره به اينکه مراسم گراميداشت شهادت آن حضرت در تهران در مصلي امام خميني (ره) برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد: از همه مادران تهراني، ايراني و غير ايراني براي حضور در اين مراسم در روز هشتم محرم ساعت 8:30 صبح دعوت مي‌شود تا با حضور پر شور خود بيعت خود را با امام زمان (عج) تحکيم بخشند.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: مجمع ، جهانی ، علی ، اصغر ، منافی ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار