در عكاسي مستند نبايد تنها به موضوعات تلخ و سياه اشاره كرد چرا كه بخشي از عكاسي مستند بيان زيبايي هاي جامعه است.

عباس كوثري، هنرمند عكاس در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران؛ درباره عكاسي مستند، گفت: در حال حاضر آنچه كه از عكسهاي مستند اجتماعي به ذهن هر كسي مي‌رسد بيان برخي مسائل تلخ و سياه است در حالي كه عكاسي مستند تنها بيان موضوعات تلخ نيست.
وي خاطرنشان كرد: برخي به اشتباه براين تصور و عقيده اند كه عكاسي مستند مي بايست ناهنجاري ها و مشكلات جامعه را بيان كند.

*عكاسي مستند بايد وارد مرحله تازه اي شود

وي گفت: بايد از اين نوع و شيوه عكاسي كمي فاصله بگيريم و به عبارتي وارد مرحله تازه اي از عكاسي مستند شويم.
اين هنرمند عكاس گفت: عكاسي مستند تنها به منظور چاپ در روزنامه و مطبوعات نيست بلكه مي‌بايست اين نوع عكاسي وارد گالري و نگارخانه ها نيز شود.
وي اظهار داشت: در حال حاضر عكسهاي مستند تنها منحصر به مطبوعات شده است در حالي كه اين نوع عكسها بايد به گالري ها براي آشنايي بيشتر مردم راه پيدا كند.

*عكسهاي مستند نبايد حتما چالش ايجاد كند


وي در ادامه گفت: برخي از عكاسان در پي اين هستند كه عكسهاي آنان چالش ايجاد كند در حالي كه  عكسهاي مستند حتما نبايد چالش ايجاد كند، مي‌تواند گاهي زيبايي را به تصوير بكشد.
وي با اشاره به موضوع عكسهايش در نمايشگاهي كه به تازگي در نگارخانه "آران" برپا كرده، گفت: اين عكسها، عكسهايي مستند است كه د ر آن آذين بندي كوچه و خيابانها در اعياد نيمه شعبان ثبت شده است.
وي خاطرنشان كرد: اين نوع عكاسي نيز جزء عكاسي مستند است اما با اين تفاوت كه در اين عكسها جشن و شادي در اعياد نمايش داده شده است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار