سفیر هند در ایران گفت: هند آماده میزبانی از هیات تجاری متشکل از بازرگانان و تجار استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «سری واس تاوا»srivastavaدر دیدار با حضور در دفتر رییس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با رییس و عضو هیات رییسه اتاق اصفهان حجم تجاری دو کشور را 22 تا 23 میلیارد دلار برشمرد و گفت: صادرات ایران به هند 20 میلیارد دلار و صادرات هند به ایران را 2 میلیارد دلار در سال گذشته بوده است و امیدواریم این حجم روز به روز افزایش یابد.

وی حجم بالای تجارت دو کشور را قابل توجه دانست و گفت:حجم تقاضا در بازار یک میلیارد نفری هند بسیار بالاست و ایران می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی در بخش بانک‌های ایرانی گفت: ایران می‌تواند به جای ارز ،کالاهای ساخته شده در هند را بر اساس نیاز خود خریداری کند.

وی تاکید کرد:برای حفظ و توسعه این حجم تجاری بین دو کشور باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی با اشاره به استانداردهای ایران که بر اساس استانداردهای اروپا تدوین شده گفت:برای افزایش حجم تجارت باید در برخی از سیاست‌های موجود تجدید نظر شود تا حجم مبادلات افزایش یابد.

وی واردات گندم ایران از آمریکا با قیمت سه برابر نسبت به قیمت گندم هند را قابل توجه دانست و گفت: هند می‌تواند نیاز گندم ایران را با یک سوم قیمت‌های موجود برطرف کند.

وی از برگزاری نمایشگاه اختصاصی هند در ایران در سال آینده خبر داد و گفت: هند در صنایع مختلف توانسته حضور فعال در بازارهای جهانی داشته باشد و برگزاری نمایشگاه تخصصی هند در ایران می‌تواند فصلی جدید در توسعه روابط اقتصادی ایجادکند.سفیر هند در ادامه گفت:برای صدور ویزای بازرگانان و تجار اصفهانی اقداماتی از سوی سفارت هند در ایران انجام می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.