31 هزار نفر در جذب اعضای هیات علمی ثبت نام و این تعداد دانشگاه های تهران بیشترین متقاضی را در جذب اعضای هیات علمی داشته اند.

مردانی رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  در فراخوان جذب اعضای هئیت علمی که در شهریور ماه اعلام شده بود. 31 هزار نفر ثبت نام و از این تعداد 29 هزار نفر تأمین الویت شدند به طوری که دانشگاه های دولتی تهران بیشترین و پر متقاضی ترین اولویت ها را داشته اند.

وی افزود: البته دانشگاه آزاد هم فراخوان خود را برای جذب اعضای هئیت علمی اعلام می کند چنانچه در دانشگاه های دولتی آمار ها حاکی از آن است که از این تعداد ثبت نام شده ها در فراخوان 4500 نفر مربوط به بورس دانشجویان، ده هزار و 900 نیاز برای پیمانی ها، 2 هزار طرح مربوط به سربازی، تعیین شده است چنانچه در کل 354 دانشگاه و موسسه برای فراخوان شهریور ماه ثبت نام کرده اند.

مردانی تصریح کرد: شانس پذیرفته شدن درمقطع دکتری برای پیمانی ها مشروط بر اینکه تمرکز بر روی دانشگاه های دولتی نباشد بالا است چنانچه هر فردی که دارای PHT است عمدتا جذب می شود.

مردانی در ادامه گفت: 3 هزار و 664 رشته گرایش محل برای جذب از سوی دانشگاه های غیر انتفاعی اعلام شد و 1600 مورد مربوط به مقطع دکتری است که از این تعداد 650 مورد بورس، 900 مورد پیمانی با مقطع کارشناسی ارشد تعیین شده است./ع                                                                       

برچسب ها: asdadas ، d ، as ، ds ، a
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.