رئيس پليس کشور نيجريه در بازديد از بخش هاي مختلف دانشگاه علوم انتظامي، گفت: اين سفر، فرصت خوبي است تا تجارب پليس جمهوري اسلامي ايران را آموخته و آن را در کشور خود بکار بگيريم .

 
 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  پايگاه اطلاع رساني پليس، «سرلشگر محمد ابوبکر» رئيس پليس کشور نيجريه و هيئت همراه، ظهر امروز با فرمانده دانشگاه علوم انتظامي «سردار عصار» ديدار کردند.
 
رئيس پليس کشور نيجريه در اين ديدار، به نمايندگي از هيئت همراه و دولت نيجريه از جمهوري اسلامي ايران براي اين دعوت، تشکر کرد و افزود: اين ديدار، فرصت مغتنمي است براي هر دو کشور، در جهت ايجاد و تقويت روابط بهتر و بيشتر.
 
وي با اشاره به اينکه دو کشور، روابط سياسي بسيار خوبي با يکديگر دارند، تصريح کرد: رئيس جمهور نيجريه از اين سفر، بسيار خوشحال بود و هردو کشور، تجارب خوبي در راستاي مبارزه با جرائم دارند که مي توانند در اختيار يکديگر قرار دهند.
 
سرلشگر محمد ابوبکر با اشاره به اينکه دانشگاه پليس در نيجريه به تازگي افتتاح شده است، يادآور شد: مايليم که از تمام فعاليت هاي اين دانشگاه آگاه شويم چراکه، اين سفر، فرصت خوبي است تا تجارب شما را آموخته و آن را در کشور خود بکار بگيريم و همين جا براي اعزام افسران کشورمان به اين دانشگاه ، اعلام آمادگي مي کنيم.
 
وي افزود: خوشحاليم که پليس جمهوري اسلامي ايران اين آموزش ها را نه تنها براي ماموران خود بلکه در اختيار پليس کشورهاي ديگر نيز قرار مي دهد.
 
رئيس پليس کشور نيجريه تصريح کرد: اميدواريم در پايان اين سفر، يادداشت تفاهمي به امضاي دو کشور برسد تا در چارچوب ايجاد شده، در عرصه هاي مختلف با يکديگر همکاري داشته باشيد و در سايه اين همکاري ها، امنيت را در دنيا بيشتر کنيم.
 
وي با اشاره به سفر اخير خود به کشور ترکيه و بازديد از بخش هاي مختلف پليس اين کشور، يادآور شد: خطرات و جرائم مختلفي در حوزه قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و پولشويي در اين کشور وجود دارد که با توجه به همسايگي جمهوري اسلامي ايران با ترکيه، ايران نيز با جرائم مرزي زيادي روبرو است.
 
سرلشگر محمد ابوبکر، افزود: در ترکيه، ايجاد دفتر رابط را به پليس اين کشور پيشنهاد کردم و در همين جا نيز اين ايده را مطرح مي کنم تا با ايجاد اين دفتر، همکاري بين دو کشور در حوزه هاي مختلف، تسهيل پيدا کند.
برچسب ها: تجارب ، پلیس ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار