رئیس انجمن علمي متخصصان داخلی تأکید کرد: با تعرفه فعلي، بيمارستان‌هاي خصوصي در حال ضرردهي هستند و از سوي ديگر بالا رفتن تعرفه‌ها بیشترین آسیب را متوجه بیماران خواهد کرد بنابراين لازم است كه دولت و مسؤولان هر چه سريع‌تر از بخش خصوصي حوزه سلامت حمايت كنند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پزشکی؛ دکتر ایرج خسرونیا گفت: در شرایط فعلی اکثر بیمارستان‌ها در حال ضرردهی هستند چرا که تعرفه‌ها حقیقی نیست و مجبورند پول را از خود بیمار طلب کنند. در بیمارستان‌های دولتی 70 درصد هزینه‌ها را خود بیمارستان‌ها پرداخت می‌کنند و 30 درصد هزینه‌ها را خود بیمار می‌دهد.

وي اعلام کرد: وسایل پزشکی به دلار خریده می‌شود و در ایران با ریال کار می‌کنیم. هنگامی که قیمت دلار افزایش یابد با دلار 3 هزار تومانی هزینه‌ها 3 برابر خواهد شد.

رئیس انجمن علمي متخصصان داخلی ادامه داد: کلیه پزشکان در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی وابسته به تعرفه هستند که اگر این تعرفه درست و اصولی نباشد هزینه‌های مریض بیشتر مي‌شود و از طرفي ممكن است به علت افزايش كميت بيماران، کیفیت درمان پايين بيايد بنابراين به طور کلی اگر تعرفه استاندارد نباشد اولین نفر خود بیمار آسیب خواهد دید.

وی در پایان از ارتباط تنگاتنگ جامعه پزشکان متخصصان داخلی با سازمان نظام پزشکی خبر داد و تأکید کرد: همه در آرامش نسبی و مطلوبی در حال انجام فعالیت‌های خود هستند و خوشبختانه به دستاوردهای چشمگیری نیز دست یافته‌ایم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار