دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ایران را پرچم دار عزت و وحدت مسلمین دانست و گفت: امروز در منطقه شاهد هستیم که سوریه رقابتگاه سنگین بین آمریکا و روسیه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه همایش ژئوپولتیک شیعه با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت امروز منطقه و سوریه اظهار داشت: سوریه، رقابت‌گاه سنگینی بین آمریکا و روسیه است .

وی افزود: آمریکایی‌ها امروز میلیاردها دلار جهت ارسال سلاح‌های سنگین برای تروریست‌های سوریه هزینه کرده‌اند و اکنون احساس می‌کنند با موج بیداری اسلامی که به وجود آمده، کنترل منطقه از دست آن‌ها خارج شده است، لذا در تلاشند دسترسی مجددی به منابع اصلی در سوریه داشته باشند.

صفوی منطقه خاورمیانه را به لحاظ جغرافیایی و جمعیتی با اهمیت خواند و تصریح کرد: امروز منطقه منابع اقتصادی فراوانی دارد و چشم‌پوشی از این منابع برای آمریکایی‌ها غیرقابل قبول است، لذا سعی می‌کنند به هر شکلی خود را وارث اصلی در این منطقه جلوه دهند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا میزان مصرف‌کنندگی منطقه خاورمیانه را از دیگر دلایل حضور آمریکا در این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: حجم انبوهی از کالاها که در غرب و آمریکا تولید می‌شوند در منطقه خاورمیانه مورد مصرف قرار می‌گیرد.

وی در پایان، ایران را پرچم‌دار عزت و وحدت مسلمین معرفی کرد و گفت: همان‌گونه که امام(ره) و مقام معظم رهبری فرمودند، انقلاب ما انقلاب شیعه نبوده بلکه انقلاب اسلامی است. امیدواریم با تلاش و زحمات جوانان ایرانی و به خصوص قشر دانشجو، ثمرات این انقلاب اسلامی بر جهانیان آشکار شود که تاکنون نیز به همین گونه بوده است.

انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار