رییس اداره امور عشایری ایرانشهر گفت: برداشت برنج برای نخستین بار در مناطق عشایری این شهرستان شروع شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، صابر بامری افزود: امسال با هدف اسكان عشایر در نقاط مشخص و ایجاد اشتغال پایدار 20 هكتار از زمین های منطقه كنار رود بخش مركزی ایرانشهر تسطیح شد و به كشت محصولاتی از جمله یونجه و برنج اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: اجرای 700 متر كانال آبیاری، حفر و تجهیز چهار حلقه چاه كشاورزی موجب شد كه عشایر منطقه كنار رود شهرستان ایرانشهر با اطمینان بیشتر به افزایش سطح زیر كشت برنج اقدام كنند.

وی گفت: كشت برنج برای نخستین بار در مناطق عشایری ایرانشهر در سطح 20 هكتار صورت گرفت و با توجه به وجود آب با استقبال خوب عشایر روبرو شده است.

رییس اداره امور عشایری ایرانشهر افزود: یك میلیارد و 850 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای تامین آب و تسطیح زمین های منطقه عشایری كنار رود هزینه شده است.وی گفت: كاشت و برداشت محصول برنج در مناطق عشایری ایرانشهر به ترتیب از تیر و آبان شروع می شود.

وی با بیان اینكه امكان برداشت سه تن شلتوك از هر هكتار زمین های این منطقه وجود دارد پیش بینی كرد؛ عشایر ایرانشهر امسال بیش از 60 تن شلتوك از زمین های خود برداشت كنند.شهرستان ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستانن دارای سه هزار و 200 خانوار عشایری با جمیعت بیش از 23 هزار و 250 نفر است./س

برچسب ها: برداشت ، برنج ، ایرانشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.