اگر در جامعه‌ای از الگوهای وارداتی استفاده شود نتیجه آن تنوع ‌طلبی غیرمنطقی خواهد بود.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان، یک جامعه‌شناس گفت: تنوع‌ طلبی به نوبه خود یک خصیصه است که در ذات بشر نهادینه شده و تا ابد با او همراه خواهد بود و قطعا این خصلت روحیه یک جامعه را بالا خواهد برد.

بیات با بیان اینکه تنوع‌ طلبی در هر جامعه‌ای نشانگر درصد بالای امید به زندگی افراد است، افزود: ازطرفی تنوع‌ طلبی در مقابل مدگرایی قرار دارد و به خودی خود و درحد اعتدال چیز بدی نیست.

وی اظهار کرد: نکته اصلی راجع به مدگرایی زمانی خواهد بود که با توجه به ارزش‌های اجتماعی سنجیده شود، مثلاً وقتی در جامعه کنونی ما از الگوهای خوبی استفاده میشود توجه به این موضوع که فرهنگ آنها هیچ سنخیتی با فرهنگ کشور ما ندارد و این در آینده آسیب بزرگی خواهد بود.

این جامعه‌شناس ادامه داد: زمانی که از فرهنگ خودمان شناخت کافی نداشته باشیم نمی‌توانیم با محصولات فرهنگی خارجی که در کشور گسترش می‌یابند مقابله کنیم.

بیات از حاکمیت جامعه در امر معرفی الگوی برتر و فرهنگ‌ سازی در جامعه خبر داد وتصریح کرد: والدین جزو جامعه محسوب می‌شوند و با پیشروی هرچه بیشتر افکار غربی در کشور این امر غیرقابل کنترل خواهد بود مگر اینکه مدیریت صحیح وارد عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ‌های بومی و محلی از نو احیاء شوند تا جایی که ثمره مثبت آنها درغذا خوردن، پوشاک و دیگر موارد خود را نشان دهد./س
برچسب ها: تنوع ، طلبی ، غیرمنطقی ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.