دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه باید به مشکلات جاری کمتر توجه کنیم، گفت: از این مسیر عبور خواهیم کرد، چرا که ملت ایران، راه عزت را با صبوری طی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در همایش ژئوپولتیک شیعه که صبح امروز(سه شنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه تهران برگزار شد، باتشریح چگونگی برگزاری این همایش اظهار داشت: کمیته علمی اساسی ترین رکن یک همایش است که باید در آن سخنرانی ها و نظریه‌ها کاربردی و علمی باشند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: از بطن این همایش، 48 مقاله برتر و 88 مقاله به صورت پوستر ارائه دادیم و بنا داریم در پایان روز دوم همایش، بیش از 48 مقاله در 12 نشست تخصصی، شناسایی و در هر نشست یک مقاله برتر را انتخاب کنیم.

وی در تشریح پیام این همایش گفت: پیام همایش ژئوپولتیک شیعه را می‌توان در جستجوی راههای عزت مسلمین، وحدت جهان اسلام ، طلیعه تمدن جدید اسلامی و جستجوی راههای تشکیل امت واحده اسلامی عنوان کرد.

رئیس کمیته علمی همایش ژئوپولتیک تصریح کرد: عزت مسلمین به این معنا است که در قرن حاضر به حول و قوه الهی که قرن بیداری و عزت مسلمین است باید دورنمای منحصر به فرد فرصت‌های پیش رو باشد و نباید روشن فکران، خردمندان، عالمان و مجاهدان کشورهای اسلامی از جمله ایران به سادگی از آن عبور کنند.

صفوی بیان کرد: تداوم امواج بیداری اسلامی، تداوم عزت ملت‌های عربی و آسیایی خواهد بود و این عزت اسلامی را در ایران اسلامی هم می‌بینیم.

وی با بیان اینکه ما امروز بیش از 60 هزار عضو هیئت علمی و حدود 4 میلیون و 400 هزار دانشجو در کشور داریم، اظهار داشت: اگر در هر سال، یک مقاله علمی کاربردی از سوی دانشجویان ارایه شود؛ نظریه‌های جدید می تواند راه‌های تحقق ایران 1404 را به مسئولان حکومتی نشان دهد و رتبه اول اقتصاد منطقه را به دست آوریم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: به مشکلات جاری کمتر توجه کنیم، از این مسیر هم عبور خواهیم کرد. ملت ایران راه عزت را با کمال و صبوری طی خواهند کرد.

وی در ادامه، ابراز نیاز به همگرایی منطقه ای و جهانی ، همکاری های معدود بین کشورهایی که در یک مجموعه دور هم هستند، همکاری های منطقه ای و قاره ای، مرحله تکامل و ایجاد پیوندها، قراردادها و عهدنامه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و همگرایی کامل را به عنوان عناصر لازم برای وحدت جهان اسلام معرفی کرد.

صفوی با بیان این که آمریکایی ها و اروپایی ها برای جلوگیری از وحدت مسلمانان در عراق و افغانستان و همچنین به مدت چندین ماه در سوریه دخالت کرده اند، اظهار داشت: این تعجب آور است که انگلیسی ها و آمریکایی ها میلیون ها پوند و هزاران سلاح سنگین را در اختیار تروریست ها قرار می دهند تا مسلمان کشی کنند.

رئیس کمیته علمی ژئوپولتیک شیعه ادامه داد: نباید این گونه تنش ها در منطقه ما رخ دهد. چرا باید در چند دهه آینده آمریکایی ها و اروپایی ها کانون تنش ها در منطقه باشند

وی در پایان با تبیین چگونگی شکل گیری قطب جدید قدرت اسلامی که متشکل از 57 کشور اسلامی است، خاطرنشان کرد: هژمونی قدرت آمریکا و حرکت به سمت چند قطبی شدن قدرت در قرن حاضر باید از جمله مباحثی باشد که در این گونه همایش ها یا همایش های آینده مطرح شود.

انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار