قیمت طلا کاهش نمی‌یابد، ولی رو به ثبات می‌رود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رییس اتحادیه طلا و جواهر کشوربا بیان این مطلب گفت: بعد از هیجانات قیمتی که طلا در چند ماه گذشته داشت، قیمت جهانی طلا 5/4 درصد کاهش داشته و باعث شده است که قیمت طلا و سکه تعدیل شود و هم‌اکنون بحث اصلی، کاهش قیمت ارز است.

کشتی‌آرای افزود: 85 درصد ذخایر طلای دنیا استخراج شده است و فقط15 درصد باقی مانده است، بنابراین با وجود این مقدار طلا و با توجه به تقاضایی که در بازار وجود دارد، قیمت جهانی که پیش‌بینی شده است، کاهش نخواهد یافت و حداقل می‌تواند تثبیت شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت جهانی طلا از مواردی است که بسیار باعث خوشحالی است، زیرا بسیاری از معادن کشور از نظر اقتصادی دارای تناژ عیار پایین هستند و افزایش قیمت جهانی باعث می‌شود که استخراج این معادن از نظر اقتصادی باصرفه شود. اگر عیار طلا در هر تن 5/5 گرم طلا باشد استخراج معدن از نظر اقتصادی باصرفه است، ولی در حال حاضر با این قیمت‌های جهانی که رو به افزایش است و پیش‌بینی شده حتی قیمت هر انس طلا به بیش از 2000 دلار برسد، امیداوریم این معدن استخراج شود و در میزان تولید طلای کشور تأثیر داشته باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهرتصریح کرد: در حال حاضر در غرب کشور معادن فعالی مانند معدن زر شوران و ابدره داریم که به طور متوسط 2 تن طلا در سال تولید می‌شود و ایران هم از لحاظ میزان تولید در ردیف 54 دنیا است و پیش‌بینی شده است که این مقدار تا 5 تن ظرفیت تولید سالانه در کشور افزایش پیدا کند.

کشتی‌آرای در ادامه افزود: وجود لابراتوار ارزشیابی سنگ‌های قیمتی از مسایل فنی و تخصصی این صنف است. زمانی که رگه‌هایی از سنگ‌های گران‌بها و نیمه‌گران‌بها که در بعضی مناطق به دست می‌آید، برای بررسی به تهران و شهرهای بزرگ فرستاده می‌شود و ایجاد این لابراتوار در این منطقه از قدم‌های مؤثری است که در بحث معدن و معدن‌شناسی و در بخش گوهرها در مجموعه صنفی طلاجات حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در منازل خود گوهری دارند که نمی‌دانند چه ارزشی دارد، می‌توانند با مراجعه به این لابراتوار آن را شناسایی کنند./س

برچسب ها: قیمت ، طلا ، ثبلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.