در اين گزارش مي‌خواهيم درباره موضوعي صحبت کنيم که اتفاقا «دل‌تان» از آن بسيار پر مي‌باشد و آن چيزي نيست جز : هزينه‌هاي بالاي ورزش جوانان، آن هم در شرايطي که سرانه ورزشي بسيار ناچيز است و امکانات هم که قربانش بروم...

 مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

نمي‌خواهيم در اين باره صحبت کنيم که يک عده نوجوان و جوان چقدر بايد ورزش کند و اصولا ورزش و نرمش جدا از اين‌که شروعي دوباره است چقدر براي سلامتي جسم و عقل و قلب و قوزک پا مي‌تواند مفيد باشد. خودمان بهتر از شما مي‌دانيم که «گوش» محترم شما از اين سخنان کاملا پر است. در اين گزارش مي‌خواهيم درباره موضوعي صحبت کنيم که اتفاقا «دل‌تان» از آن بسيار پر مي‌باشد و آن چيزي نيست جز : هزينه‌هاي بالاي ورزش جوانان، آن هم در شرايطي که سرانه ورزشي بسيار ناچيز است و امکانات هم که قربانش بروم...

بخواهيد يا نخواهيد «26سانتي متر مربع» همه سهم هر کدام از ما از سرانه ورزشي شهرمان مشهد است. البته اين موضوع فقط مختص مشهد نيست و شهرستان‌ها نيز حال و روز خوش‌تري ندارند. اين‌که در اين ميزان فضا آفتاب بالانس بزنيد يا روي سر انگشت شست پاي‌تان، تمرين مديتيشن و يوگا انجام دهيد، با خودتان است. پيشنهاد مي‌کنيم براي اين‌که قيمت رشته‌هاي ورزشي دست‌تان بيايد، ادامه گزارش را بخوانيد و بعد انتخاب رشته کنيد.


از نرمش صبحگاهي تا صخره نوردي!

شايد کم‌خرج‌ترين نوع ورزش همان نرمش صبحگاهي باشد، علاقه مندان به اين روش مي‌توانند هر روز صبح به مدت 10 دقيقه با شبکه سوم سيما ورزش يا بهتر است بگويم نرمش کنند و حالش را ببرند. اين نرمش به صورت «پا لخت» و روي يک تکه موکت هم قابل اجراست و خرجي روي دست‌تان نخواهد گذاشت.

اما اگر نيم نگاهي به ورزش‌هاي حرفه‌اي داريد و دوست داريد در يکي از باشگاه‌هاي ورزشي ثبت نام کنيد و در آينده‌اي نزديک بهداد سليمي يا حتي گنده‌تر شويد قبل از هر چيز بايد سري به قلک يا حساب پس‌انداز خود بزنيد. 


همين اول کار بگوييم اگر تاکنون توانسته‌ايد براي يک کالا يا خدمات 2 نرخ يکسان پيدا کنيد به طور قطع خواهيد توانست 2 تا باشگاه ورزشي هم پيدا کنيد که نرخ‌هايشان با هم برابر باشد. به عنوان مثال شهريه يک باشگاه بدن‌سازي آقايان در حوالي بولوار ...

مشهد حدود 18 هزار تومان است ولي کمي آن طرف‌تر شهريه يک باشگاه ديگر به 150 هزار تومان هم مي‌رسد! البته در ساير مناطق شهر شهريه باشگاه‌هاي بدن‌سازي آقايان بيشتر حدود 30 تا 50 هزار تومان متغير است. بر اساس آن‌چه مسئولان باشگاه مي‌گويند دليل اين اختلاف قيمت‌ها درجه بندي باشگاه‌هاست، البته ما در بسياري از موارد هر چقدر به چشم و چال‌مان فشار آورديم تفاوتي احساس نکرديم. 


اما از آن‌جا که خاطر شما براي ما عزيز است کلي گشتيم و با کلي چک و چانه زدن(!) توانستيم آمار يکي از ارزان‌ترين مجموعه‌هاي ورزشي را پيدا کنيم. در اين مجموعه ورزشي شهريه ماهانه رشته‌هايي چون: واليبال، تکواندو، کشتي، پينگ‌پنگ و صخره‌نوردي 15 هزار تومان است و هزينه رشته‌هايي چون کاراته، کيوکوشين، آي‌کيدو، جدو، کنگ‌فو، کيک بوکسينگ نيز حدود 30 هزار تومان (هر روز هفته).

بدن‌سازي و ايروبيک هم حدود 18 هزار تومان آب مي‌خورد ولي شهريه «تنيس خاکي» 100 هزار تومان ناقابل هزينه دارد! نکته قابل توجه اين‌که اين مبلغ‌ها فقط شهريه باشگاه است و خريد لوازم و کفش و لباس ورزشي و همچنين هزينه خريد «کيس و نوشابه» بعد باشگاه را خودتان به اين اعداد بيفزاييد!

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار