مدافع سابق تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: با توجه به پيروزي تيم ملي مقابل کره جنوبي، مطمئنا روحيه بازيکنان براي بازي با ازبکستان بسيار خوب است.

محمود فکري مدافع سابق تيم ملي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بعد از برد مقابل کره جنوبي و در آستانه ديدار با ازبکستان مطمئنا شرايط بازيکنان تيم ملي به لحاظ روحي خوب است ليگ هم تعطيل شده و همه بازيکنان در اختيار کي روش هستند به نظر مي رسد که همه چيز خوب است و مشکل خاصي نيست و با تمام توان و انگيزه بسيار خوب مي توانيم به مصاف ازبکستان برويم.

وي افزود: ازبکستان در بازي رفت و در کشور خودش ما را خيلي اذيت کرد و مي شود گفت که در آن بازي خيلي خوش شانس بوديم که برنده از زمين خارج شويم، عملکرد ازبکستان در بازي رفت نشان مي دهد که آنها در تهران از پيش بازنده نيستند و با توجه به اينکه اگر بتوانيم اين بازي را ببريم، شانس صعودمان به جام جهاني خيلي زياد مي شود، بايد در اين ديدار خانگي خيلي حساب شده و با حوصله بازي کنيم تا ببريم.

وی در ادامه گفت: قبل از مصاف با ازبکستان در يک ديدار تدارکاتي به مصاف تاجيکستان خواهيم رفت، مطمئنا مربيان تيم ملي براي اينکه بازيکنان ما هم به لحاظ تاکتيکي و هم از نظر روحي آماده بازي با ازبکستان شوند، ديدار با تاجيکستان را در نظر گرفته اند تا تاکتيک هاي مورد نظرشان را در اين بازي تدارکاتي پياده کنند و آماده بازي با ازبکستان شوند.

وي افزود: نتيجه بازي دوستانه با تاجيکستان به لحاظ روحي براي ما خيلي مهم است اميدوارم بازيکنان ما از بازي با تاجيکستان به سلامت بيرون بيايند و بازي را هم ببرند تا از نظر روحي در شرايط خوبي قرار بگيرند. نتيجه بازي با تاجيکستان مهم است، هر چند که اين بازي تدارکاتي است اما اگر خداي ناکرده بازنده باشيم، فشار کاذبي روي تيم ملي وارد مي کند. اميدوارم تاجيکستان را ببريم تا با شرايط روحي بهتري مقابل ازبکستان قرار بگيريم.

مدافع سابق تيم ملي اظهار داشت: اگر به ازبکستان ببازيم هم باز شانس صعود به جام جهاني داريم و همه چيز تمام نمي شود تا زماني که شانس داريم بايد تلاش کنيم و نبايد نااميد شويم همانطور که فکر نمي کرديم ازبکستان را در تاشکند و کره جنوبي را در تهران ببريم، بايد تلاش کنيم تا به هدفمان برسيم. اگر به ازبکستان ببازيم هم باز شانس صعود به جام جهاني داريم و نبايد با دست خودمان شانس مان را خراب کنيم.

وي افزود: علي کريمي هر چند براي تيم پرسپوليس بازي نمي کند اما به تيم ملي دعوت مي شود اين نظر سرمربي تيم ملي است که فکر مي کند علي کريمي با تجربه و توانايي هايش مي تواند به تيم ملي کمک کند و دعوتش مي کند. همانطور که ژوزه به کريمي اعتقاد ندارد يا دوست ندارد ايشان در پرسپوليس بازي کند، کي روش به کريمي اعتقاد دارد و او را به اردوي تيم ملي دعوت مي کند، به هر حال نظرات متفاوت است و اگر کي روش چنين اعتقادي دارد، کار بسيار خوبي مي کند که کريمي را دعوت کرده است.

وی در ادامه گفت: اينکه کريمي با اين شرايط مي تواند به تيم ملي کمک کند يا نه، ما نمي توانيم در موردش صحبت کنيم و در اين رابطه نظر بدهيم مهم نظر کي روش است که کريمي را دعوت کرده و نظر ما يا بقيه زياد مهم نيست.

مدافع سابق تيم ملي اظهار داشت: براي ديدار با کره جنوبی شاهد يک عزم ملي بوديم که در نهايت باعث پيروزي ما در آن ديدار شد.

براي بازي با ازبکستان هم صددرصد به چنين فضايي نياز داريم و نبايد فکر کنيم که ازبکستان خيلي راحت تر است و به سادگي برنده مي شويم و تماشاگران کمتر استقبال کنند. اگر هواداران در اين بازي کم باشند، بازيکنان هم بازي با ازبکستان را دست کم خواهند گرفت و نتيجه دلخواه مان به دست نمي آيد اما اگر ورزشگاه آزادي پر شود، بازيکنان اهميت بازي را درک کرده و با تمام وجود بازي خواهند کرد و مطمئنا برنده از زمين خارج خواهند شد.

وي افزود: در مورد برگزاري يا عدم برگزاري جام حذفي کفاشيان و بهروان حرفهاي متفاوتي مي زنند. نمي دانم چرا هر کسي يک حرفي مي زند، شايد بين کفاشيان و بهروان هماهنگي نيست يا شايد هم هنوز تصميم قطعي نگرفته اند. اگر اختلافات کنار برود و هماهنگي به وجود بيايد، اين تضادها هم از بين مي رود. البته کفاشيان قبلا هم با تاج و عزيز محمدي اختلاف داشت.

او در ادامه گفت: در هر مجموعه اي اختلاف نظر هست و اگر هيچ اختلافي نباشد و همه پايين دستي ها بله قربان گو باشند، قشنگ نيست و پيشرفت حاصل نمي شود اين اختلافات را بايد به فال نيک بگيريم اما اول اين مسائل را در بين خودشان حل کنند و به نتيجه که رسيدند در مطبوعات و رسانه ها اعلام کنند چون به اين شکل جالب نيست.

وي افزود: اگر جام جذفي برگزار شود، به نفع فوتبال مان است اگر برنامه ريزي درستي داشته باشيم مي توانيم جام حذفي را برگزار کنيم و مشکل هم به وجود نخواهد آمد. وقتي براي يک بازي تيم ملي اين همه ليگ را تعطيل مي کنند، شايد کار فوتبال ما به جايي برسد که براي رسيدن به جام جهاني کل ليگ را تعطيل کنيم و فقط به تيم ملي بپردازيم.

فکري در پايان گفت: با برنامه ريزي درست مي توانيم جام حذفي را برگزار کنيم و بايد هم اين کار را بکنيم چون خيلي از بازيکنان جوان و گمنام در اين جام ديده مي شوند و اگر جام حذفي برگزار نشود، اين بازيکنان آينده دار هيچ شانسي ندارند تا ديده شوند و به تيم هاي بزرگ تر بروند. جام حذفي را نبايد به راحتي از برنامه فوتبال ايران کنار بگذاريم چون براي تيم هاي ليگ يکي و ليگ دويي انگيزه به وجود مي آورد تا خودشان را نشان بدهند. البته قهرماني در اين جام هم براي تمام تيم ها افتخار است و در افتخارات هر باشگاهي ثبت مي شود پس نبايد اين قدر راحت از کنار چنين جام مهمي بگذريم. اميدوارم مديران فدراسيون فوتبال با يک راهکار خوب اين مسابقات را برگزار کنند تا شاهد رو شدن پديده هاي جوان در فوتبال ايران باشيم./آق
برچسب ها: فوتبال ، فکری ، ازبکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار