نخست وزير انگليس در سفر به كشورهاي حوزه خليج فارس به ویژه امارات قصد دارد با عقد قراردادهايي كه حدود شش ميليارد دلار به جیب انگليس سرازیر خواهد كرد، رژیم های اين منطقه را براي خريد بيش از صد فروند جنگنده تايفون متقاعد كند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ دیوید کامرون که برای سفری سه روزه به امارات متحده عربی سفر کرده است در سخنانی گفت که در بحث فروش سلاح ، انگلیس یکی از معدود کشورهای جهان است که قوانین محدود کننده ای در این زمینه دارد. وی ادامه داد بر این باوریم کشورهای مختلف جهان حق فروش سلاح را دارند و از سوی دیگر کشورهای مختلف محقق دفاع از خود می باشند.

دیوید کامرون گفت: صنایع دفاعی انگلیس با در اختیار داشتن سیصد هزار نفر پرسنل از اهمیت بسیار بالایی برخورددار است.

وی تاکید کرد : فروش سلاح به کشورهای دیگر کاملا مشروع و صحیح است .

سمیر برخو کارشناس سیاسی و تجاری نیز در این خصوص گفت: دولت انگلیس حمایت قاطع خود را از دولت امارات و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرده است.

وی با اشاره به قصد لندن برای فروش شصت فروند جنگنده خود به دولت امارات ، افزود : هدف ما تقویت و حفظ روابط همه جانبه و پایدار با انگلیس است.

این کارشناس سیاسی ادامه داد:امارات متحده عریی از پتانسیل های زیادی برای دریافت کمک های مختلف علمی و فناوری از انگلیس برخوردار است.

دیوید کامرون در دیدار با تاجران و صاحبان اصناف امارات متحده عربی نیز گفت : هیچ مانعی بر سر ارتقای روابط دو جانبه میان دو کشور وجود ندارد. وی از امارات متحده عربی بعنوان عضو خانواده و دوست بسیار نزدیک انگلیس نام برد و تاکید کرد شما باید توانایی بحث و مذاکره در خصوص مسائل دشوار و در عین حال موارد آسان را داشته باشید.

نخست وزیر انگلیس افزود : روابط دو جانبه میان دو کشور باید بر پایه درک و احترام متقابل پایه ریزی شود.

دیوید کامرون ادامه داد: انگلیس برای رهایی از رکود اقتصادی نیازمند ایجاد رابطه قوی با کشورهای در حال توسعه و پیشرفته جهان است. وی گفت: پنجاه درصد صادرات ما به اروپا میرود این در حالیست که اروپا با چالش بحران مالی دست و پنجه نرم می کند.

نخست وزیر انگلیس ضمن پیش بینی افزایش صادرات انگلیس به امارات متحده عربی ، تاکید کرد سرمایه گذاری و مناسبات تجاری دو طرف به بیش از دو برابر افزایش یابد. این در حالی است که کارشناسان سیاسی اعلام کردند پارلمان اروپا ، سرکوب مخالفان سیاسی و نقض حقوق بشر در امارات متحده عربی را محکوم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار