مذاکره کننده ارشد فلسطينيان تاکيد کرد تشکيلات خودگردان فلسطيني هرگز از طرح خود براي ارتقا جايگاه فلسطين در سازمان ملل متحد عقب نشيني نمي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ صائب عريقات پس از نشست محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين با نبيل العربي دبير کل اتحاديه عرب در امان،‌گفت:‌فشارها هر چه و از هر روشي که باشد هرگز در برابر آن تسليم نمي شويم و به هيچ وجه عقب نشيني نمي کنيم.

وي افزود:‌ به کشورهايي که قصد دارند اين طرح را با چالش مواجه کنند مي گوييم ما در پي سياست رويارويي با آمريکا يا انزواي اسرائيل نيستيم بلکه هدف ما انزواي شهرک سازي و اشغالگري و در عين حال حمايت از طرح تشکيل دو کشور مستقل در مرزهاي  1967 است.

عريقات افزود:‌ در نشست امروز محمود عباس با نبيل العربي، دو طرف بر سر تلاش براي  فراهم آوردن زمينه لازم جهت حمايت از طرح فلسطين به توافق رسيدند و العربي در نشست آينده اتحاديه عرب و اتحاديه اروپا که قرار است دوازدهم ماه کنوني ميلادي در قاهره آغاز شود از مجموعه اقداماتي خبر خواهد داد که مي تواند کمک حال فلسطين براي پيگيري اين طرح باشد.

هم زمان نبيل العربي به خبرنگاران گفت: مهم ترين مسئله اي که با محمود عباس گفتگو کرده ام راي مثبت به طرح افزايش جايگاه فلسطين در سازمان ملل متحد بوده است.

وي کشور غير عضو سازمان ملل متحد را ارزشمند خواند و گفت:‌ اين صفت عنواني است که حتي مدتي آلمان،‌کره ، سوييس و واتيکان نيز آن را يدک مي کشيدند و به نظر مي رسد وقت آن رسيده است که فلسطين نيز به اين جايگاه ارتقا يابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار