همکاری پیاپی ملکول ها باعث به وجود آمدن حیات بر روی زمین شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، حیات بر روی زمین از همکاری شبکه ای از ملکول های قادر به تکثیر متولد شد.

بر اساس این گزارش ، این همکاری منجر به شکل گیری نهاد های پیچیده تر شد بر اساس تحقیق منتشر شده در نشریه طبیعت که توسط دانشمندان دانشگاه اورگان ایالات متحده انجام شده است این نظریه قوت گرفت.

بر این اساس، قوت این نظریه بر اساس مولکول های RNA که تمایل به ایجاد شبکه های همکاری و رشد سریع دارن و به طور ناخودآگاه این روند را تکرار می کنند بنا شده است که اولین شکل حیات از ساختار مولکولی، احتمالاً از زنجیره ای از اسید ریبونوکئیک (RNA) که قادر به تکثیر خود بوده است شکل گرفته است و در طول زمان این زنجیره دستخوش تغییر گردیده است.

این در حالی است که مجامع علمی با این نظریه که زندگی از نوعی مولکول و تغیرات آن نشات گرفته موافقند و مسئله مورد بحث نوع تغییر و پویایی مولکول ها به سمت شکل گیری ساختار های پیچیده تر است.
به طور واضح تئوری های فعلی ساختارهای مولکولی را تایید می کند که ژن می توان در آن از طریق استراتژی های خودآگاه و یا تعاونی در آن شرکت داشته باشد.

در این زمینه تحقیق انجام شده توسط گروهی به سرپرستی نیلش و ایدیا نشان می دهد که مولکولRNA ،قادر به تشکیل شبکه های همکاری و رشد سریعتر به صورت خود آگاه است.

این تحقیق نشان داد، که برخی از باکتری های AZOORCUS دارای زنجیره ای از RNA هستند که حتی پس از تکه تکه شدن قادر به بازسازی دوباره هستند.

این عمل نوعی برتری است که با دارا بودن چرخه ای از RNA به صورت همکاری متقابل قادر می شود که قطعات را دوباره به هم متصل کند.

این مطالعه در صفحات مجله زیست شناسی ملکولی توسط زیست شناس ملکولی فیلیپ هالیگر از دانشگاه کمبریج انجام شده و به چاپ رسیده است .

وی گفت: این تحقیق به طور قاطع نشان می دهد که همکاری ملکولی در مراحل اولیه زندگی بسیار مفید بوده و از طریق ژن اول به طور خود آگاه انجام نشده است./ع2
برچسب ها: مولکول ، زمین ، حیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار