موسیقی کلاسیک آذربایجان، همنوازی تار و پیانو در روز پنجشنبه 18 آبان ماه ساعت هجده و سي دقيقه در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي نياوران؛ در این اجرا اعتبار قلی اف از کشور آذربایجان که چند سالی است در ایران سکونت دارد، نوازنده تاراست و هاله آرامی در کنار او پیانو می نوازد.
بنابراين گزارش؛ این برنامه در دو قسمت تهیه شده که در قسمت نخست، قطعات سرناد از شوبرت ،رقص بهاره از مونتی ،اولین محبت از قنبر حسینلی ،مادر از مهربان احمداوا ،باله افسانه محبت از عارف ملک اف ،کنسرتوی تار شماره 2 قسمت دوم از حاجی خان ممداف و... نواخته خواهد شد و در بخش دوم ،تکنوازی تار در مقام سه گاه ،چارداش از مونتی ،بارکارول از چایکفسکی ،بخوان ای تار از سعید رستم اف ،باغچه کرد از محمد عادل گرای و... اجرا می شود .
لازم به ذكر است؛ اعتبار قلی اف در سال 1971 در کشور آذربایجان متولد شد .وی پس از اتمام دوره متوسطه در کالج موسیقی شهر باکو در رشته تار آذری به تحصیل مشغول شد و پس از 4 سال در کنسرواتوار دولتی اوزنیر حاجی بیگف شهر باکو در رشته نوازندگی تار پذیرفته شد . وي از سال 1999 به عنوان سولیست اول تار در ارکستر ملی دولتی فلارمونیک آذربایجان فعالیت خود را آغاز نمود .
همچنين؛ هاله آرامی پیانیست این کنسرت نیز از سال 1363 به فراگیری پیانو نزد فرزانه تفضلی پرداخته وتا کنون از محضر اساتیدی چون آندره مرادیان و گلریز هاشمی و کامبیز روشن روان بهره برده است .
گفتنی است؛ کنسرت موسیقی همنوازی تار و پیانو که موسیقی کلاسیک آذربایجان را می نوازند تنها در یک شب ،پنجشنبه 18 آبان ماه ساعت هجده و سي دقيقه اجرا خواهد شد . /ص
برچسب ها: کلاسیک ، موسیقی ، تار ، پیانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار