به همت باشگاه تئاتر تهران،«نمايشنامه خواني هنر» اثر ياسمينا رضا با حضور اميد ميرزايي، مجتبي بطوندي، سياوش نيك خواه و مهران ميرزايي سه شنبه 16آبان ساعت 15 در فرهنگسرای ارسباران اجرا مي شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 3 و فرهنگ سرای ارسباران؛ نمايشنامه «هنر» راجع به هنر و هنرمند است، چيستي هنر مطلوب، تعاريفي كه امروزه از هنر وجود دارد و رسالت هنرمند در اين اثر به شكل نمايشي عنوان شده است، اين نمايشنامه كمدي درباره سه دوست است كه مرتب به منزل هم مي‌روند و رابطه آنها با خريد يك تابلو نقاشي دچار اتفاقاتي مي‌شود.
بنابراين گزارش؛ «هنر» باعث شهرت جهانی "یاسمینا رضا" شد و برای اولین بار در 1994 میلادی در فرانسه اجرا و ضمن كسب جایزه مولیر به موفقیت‌های دامنه‌داری در سطح دنیا دست پیدا كرد و جوایزی مانند ایوینگ استاندارد، لارنس اولویه، فانی و تونی را كسب كرد.
لازم به ذكر است؛ «ياسمينا رضا» نويسنده، نمايشنامه‌نويس و بازيگر فرانسوي در سال 1959 در پاريس به دنيا آمد. وي فارغ التحصيل رشته تئاتر و جامعه‌شناسي است. نمايشنامه «گفت‌وگوهاي پس از خاكسپاري»، منتشرشده   در سال 1987 نخستين نمايشنامه موفق وي نزد تماشاگران فرانسوي است،«مرد اتفاقي»، «سه روايت از زندگي»، «گذر زمستان» و «خداي كشتار» از ديگر آثار اوست، نمايشنامه‌هاي وي به سي و پنج زبان ترجمه شده‌اند .
گفتني است؛ علاقمندان جهت حضور در اين برنامه مي توانند ­به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند./ص
 


برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، ارسباران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار