محققان تايواني مي گويند افرادي که مبتلا به بي خوابي هستند در مقايسه با افرادي که خواب خوب و کافي دارند دو برابر بيشتر با خطر حمله قلبي و سکته مغزي مواجه مي شوند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛محققان همچنين پي برده اند که اختلال در خواب ممکن است موجب بروز چاقي ، افسردگي ، افزايش فشار خون و حتي کمبود حافظه در افراد شود.

از سوي ديگر مطالعات حاکي از آن است که درد يا سوزش قلب ، پرکاري تيروئيد و اضطراب نيز ممکن است در ابتلاي افراد به بيخوابي موثر باشد.

دکتر گرگ فونارو استاد دانشکده علوم پزشکي دانشگاه لس آنجلس مي گويد بيماريهايي همچون ديابت و يا حتي استرس که در بروز بي خوابي نقش دارند خطر حمله قلبي را افزايش مي دهند.
دکتر چين يي هسو از بيمارستان دولتي تايپه مي گويد در تحقيقاتي که محققان تايواني درباره ارتباط بيخوابي با ديگر بيماريها به عمل آوردند اطلاعات مربوط به سلامت جسماني دو ميليون نفر مورد بررسي قرار گرفت.

وي افزود پس از اين تحقيق مشخص شد يازده هزار نفر از افراد چهل و پنج ساله و يا بالاتر از آن که دچار بيماريهايي همچون افسردگي ، اضطراب و صرع ، حمله قلبي و مغزي شده بودند
از بي خوابي رنج مي بردند و بيش از سي و دو هزار نفر خواب کافي داشتند.

تحقيقات اين محققان در چهار سال بعد نشان داد که يک مميز شش درصد افرادي که دچار بي خوابي هستند دچار حمله قلبي مي شوند و اين رقم در افرادي که خواب خوب و کافي دارند به هفتاد و شش صدم درصد مي رسد. /ع
برچسب ها: بیخوابی ، قلبی ، مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار