رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر كشور از اجرایی شدن طرح آموزش بهداشت باروری برای اعضای جوان جمعیت هلال احمر در سه استان آذربایجان شرقی، كردستان و سمنان خبر داد.

'محمد جعفریان' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان  گفت: این كارگاه های آموزشی اولین همكاری و تفاهم جمعیت هلال احمر كشور با صندوق جمعیت ملل متحد(UNFPA) است و با هدف كاهش آسیب و صدمات زنان باردار در هنگام حوادث و بلایا اجرا می شود.

وی ادامه داد: پس از آموزش و اجرای موفق همایش های بهداشت باروری در این سه استان، این طرح در تمام استانها به مرور اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینكه بافت غنی روستایی و توانمندی جمعیت هلال احمر استانها ملاك انتخاب آنها در اجرای طرح آموزش بهداشت باروری است، خاطرنشان كرد: به دلیل اینكه زنان و كودكان 65 درصد كشته شدگان را در حوادث و بلایای طبیعی تشكیل می دهند ارائه اینگونه آموزش ها ضروری است.

جعفریان اظهار داشت: در این طرح اعضای زن جوان پس از دریافت آموزش های لازم، به صورت تصاعدی به 20 نفر از اعضا و افراد مختلف آموزش ها را ارائه می دهند و آموزش 600 تا یك هزار نفر از اعضا در قالب این كارگاه ها مورد هدف است.

وی با بیان اینكه هدف از این آموزش ها تنها وضعیت بحران نیست،‌ افزود: برخی از این آموزش ها برای وضعیت سفید نیز كاربردی است و مواردی نظیر ترویج زایمان طبیعی،‌ تغذیه نوزاد با شیر مادر و ... از این موارد است.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر كشور استان سمنان را به دلیل دارا بودن یكی از سه محور اصلی كشور و داشتن تنوع اقلیم و تنوع حوادث و بلایا حائز شرایط ویژه ای دانست و بر تجهیز جمعیت هلال احمر استان سمنان به امداد هوایی و زمینی و آموزش های مرتبط تاكید كرد.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر كشور همچنین از مرحله اول اردوگاه امدادی جوانان شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر بازدید كرد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.