دالايي لاما دوشنبه در ژاپن سانسور و وحشي گري را براي خاموش کردن صداي ناراضيان در چين محکوم کرده و از رهبران آينده اين کشور خواست تا شيوه هاي خود را تغيير دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ رهبر معنوي بودايي هاي تبت در سومين روز ديداري 12 روزه از ژاپن، اعلام کرد: عصر هو جينتائو  پايان يافت. شي جينپينگ به زودي رئيس جمهوري خواهد شد.
حزب کمونيست چين که قرار است از پنجشنبه کنگره خود را در پکن برگزار کنند رئيس جمهوري جديدي را براي 10 سال آينده انتخاب خواهند کرد، سمتي که به احتمال زياد و در صورتي  که تصميم غير منتظره اي صورت نگيرد به شي جينپينگ معاون رئيس جمهوري کنوني خواهد رسيد.
برنده جايزه نوبل صلح که امروز 77 سال دارد، افزود: رئيس جمهوري آينده گزينه ديگري به جز پذيرش تغييرات را در سال هاي آينده نخواهد داشت.
دالايي لاما همچنين گفت: هو جينتائو ساختن جامعه اي هماهنگ و باثبات را آغاز کرده بود، اما براي اينکه جامعه اي باثبات باشد ، بايد شکاف بين ثروتمندان و فقرا کاهش يابد و شما همچنين به دستگاه قضايي مستقل ، مطبوعاتي آزاد و حاکميت قانون نياز داريد.
دالايي لاما که سال 2011 از نقش سياسي خود به عنوان رئيس جنبش تبتي هاي در تبعيد چشم پوشي کرد، تا نقشي معنوي داشته باشد، به طور مکرر به ژاپن مي رود و در آنجا پيروان زيادي دارد.
برچسب ها: لاما ، خاموش ، ناراضیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار