سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کشف و ضبط بیش از هزار و 440 اصله درخت جنگلی قاچاق در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / رسول حسین زاده در حاشیه بررسی پرونده کشف 220 اصله الوار قاچاق گفت: این میزان کشفیات الوار جنگلی طی هفت ماهه اول سال جاری محقق شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 10 تن زغال جنگلی قاچاق نیز کشف و ضبط شده است، افزود:در این کشفیات تعداد36 دستگاه خودرو مربوط به قاچاقچیان نیز توقیف شده است.

 سرپرست منابع طبیعی استان از کاهش میزان کشفیات طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سالهای قبل خبر داد و گفت: راه اندازی یگانهای حفاظت منابع طبیعی و نیز اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از جمله عوامل مهم در کاهش قاچاق درختان جنگلی است.

 حسین زاده همچنین با اشاره به کشف 220 اصله الوار قاچاق جنگلی در استان در روزهای گذشته ادامه داد: این تعداد اصله چوب  که از یک دستگاه خودرو خاور  و وانت نیسان حمل می شد ازاستان گیلان وارد اردبیل شده بود.

 به گفته وی با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان این محموله قاچاق توقیف و در این راستا دو نفر متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 سرپرست منابع طبیعی استان با بیان اینکه منابع طبیعی اردبیل با تشکیل اکیپهای مختلف آمادگی کامل را برای جلو گیری از تخریب و قاچاق منابع طبیعی دارد، از برخورد قاطع با متخلفان و قاچاقچیان منابع جنگلی خبر دادب/.



برچسب ها: اردبیل ، کشف ، قاچاق ، درخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.