عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: تحریم‌ها بر خلاف آنچه غربیان ادعا دارند به‌خاطر دستیابی به انرژی هسته‌ای نیست، بلکه آنها از رشد ایران می‌ترسند، چرا كه بیداری اسلامی در منطقه و جنبش وال استریت بخشی از پیشروی تفکر حاکم بر انقلاب اسلامی در جهان است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي طاهري‌ در گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران، ضمن تبریک به مناسبت عید سعید غدیر خم اظهار داشت: نکته ای که در بحث غدیر و مسئله امامت و ولایت و همچنین جانشینی پیامبر اعظم(ص) وجود دارد این است که در قرآن کریم سه آیه وجود دارد که به این مسئله اشاره داشته و این سه آیه در دعای ندبه پشت سر یکدیگر آمده است.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه گفت: اولین آیه در مورد مزد رسالت انبیاء الهی است. به‌جز پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، تمام پیامبران مزد خود از خدا خواهند گرفت اما در این آیه به صراحت ذکر شده است که مزد پیامبر گرامی اسلامی، مودت مردم با اهل بیت ایشان است.

وي افزود: در آیه بعدی از زبان پیامبر(ص) ذکر شده است که گمان نکنید این مودت برای من نفعی دارد بلکه نفع اصلی مودت با اهل بیت من ،برای خود مردم است و بلافاصله در آیه سوم این نفع را معرفی می‌کند که همانا مودت با اهل بیت پیامبر اسلام(ص)، انسان را به خدا می‌رساند.

حجت‌الاسلام طاهري با بيان اينكه امامت نفعی برای امام ندارد بلکه اورا دچار یک سری مصیبت نیز مي‌كند،‌ با ذكر مثالي خاطرنشان كرد: امیرالمومنین حضرت علی(ع) در 25 سالی که به ظاهر کنار بودند بیشتر دچار مصیبت شدند و یا 5 سالی که خلافت را به‌عهده گرفتند و در پایان نیز منجر به شهادت ایشان شد؟، بنابراین امامت و ولایت تعیین شده تا مردم مسیر درست را گم نکنند و به همین دلیل است که خداوند در قرآن کریم در مورد جریان غدیر عباراتی را به‌کار می‌برد که در هیچ کجا به‌کار نبرده است.

وي بر همين اساس تصريح كرد: در قرآن 2 آیه در این مورد موجود است، آیه اول که خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید که اگر این دستور را انجام ندهی، رسالت خود را انجام نداده‌ای و در آیه دوم به صراحت اعلام می‌کند هیچکدام از احکام دین به اندازه پیروی از جریان غدیر و ولایت مهم نیست.

نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود با بيان اين مطلب كه به عصر کنونی که برسیم، اهمیت ولایت بیشتر نشان داده خواهد شد، گفت: مگر در عربستان نماز اول وقت خوانده نمی‌شود و یا احکام اسلامی چه بسا بیشتر از دیگر مکان‌ها اجرا نمی‌شود، اما چرا آنها به‌عنوان شاگردان آمریکا و اسرائیل معرفی می‌گردند، دلیل اصلی آن نداشتن یک ولی فقیه و عدم همراهی مردم با ولایت است.

وي افزود:‌ پیروزی انقلاب اسلامی خودمان نشان‌دهنده جایگاه بالای ولایت بود، مردم ایران از قدیم‌الایام نماز، روزه و دیگر احکام دینی را رعایت می‌کردند اما هیچگاه نتوانسته بودند آنگونه که باید و شاید در برابر ظلم و ستم ایستادگی نمایند، اما با آمدن امام امت(ره) به صحنه و همراهی مردم دانه‌های تسبیحی که تا آنموقع جدا از یکدیگر بودند به هم پیوستند و آن انقلاب عظیم را بوجود آوردند كه البته در این میان همراهی مردم بسیار مهم بود و همانطوركه همگی در تاریخ شاهد هستیم عدم همراهی مردم با امامان معصوم(ع) چه مصیبت‌هایی را به بار آورده است.

حجت‌الاسلام طاهري در ادامه با تأكيد بر اينكه نتیجه همراهی مردم با امام امت پیروزی بر نظام فاسد طاغوت و برپايي نظام اسلامی بود، گفت: نطام اسلامي ما نظامی است که نمونه آن در هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود، البته با اين حال نظام ما دچار اشکالاتی نیز هست که این اشکالات از دید امام و رهبری نیز پنهان نمانده اما باز هم به صراحت اعلام می‌کنم در هیچ جای دنیا نظامی که اینگونه مبتنی بر ولایت فقیه باشد وجود ندارد.

وي در ادامه گفت: مردم وقتی می‌بینند کسی که در رأس امور قرار دارد به‌دنبال هوای نفس و خودستایی نیست، مخلصانه او را نایب امام زمان می‌دانند و از او پیروی می‌كنند.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اين نكته كه امام خمینی(ره) وقتی از تبعید وارد ایران شدند با استقبال چند میلیونی مواجه شدند، خاطرنشان كرد: بدخواهان این فرضیه را منتشر كردند که بگذارید چند سالی از انقلاب بگذرد و مشکلات بوجود آید، این چند میلیون به چند صدهزار نفر خواهد رسید، اما بعد از 10 سال از پیروزی انقلاب و عروج ملکوتی حضرت امام(ره)، شاهد بودیم که 13 میلیون نفر در تشيیع پیکر پاک رهبر کبیر جمهوری اسلامی ایران شرکت كردند، مگر مردم در این سال‌ها و بخصوص در دفاع مقدس کم دچار مشکل شدند، اما ارادت خود را به ولایت از دست ندادند و چه بسا بیشتر نیز شد.

وي در ادامه افزود: در یک کشور اسلامی یک سری از افراد اصلا مسئله ولایت را قبول ندارند که عاقبت این افراد مشخص است، اما افراد دیگری هستند که با داشتن علم اینکه ولایت باید باشد اما بدلیل در معرض خطر قرار گرفتن منافع خود، مسئله ولایت را لوث و نفی می‌کنند، همانگونه که در عصر پیغمبر اسلام(ص)، اهل کتاب که می‌دانستند نبی اسلام آخرین فرستاده خداوند بر روی زمین است اورا همراهی نکردند.

حجت‌الاسلام طاهري تصريح كرد: امروز هم در جامعه ما اگر نغمه‌هایی در مقابل ولایت شنیده می‌شود، آن هم از طرف کسانی که اهل تشخیص هستند و به زعم مقام معظم رهبری جزء خواص محسوب می شوند، فقط و فقط برای منافع شخصی است و بصیرت این افراد شیطانی است.

وي در اداهم با بيان اين مطلب كه اگر بخواهیم اختلافات در کشور کمتر شود باید خود پرستی را کنار بگذاريم، گفت: مردم ما همانگونه که در فتنه 88 نشان دادند، در تشخیص این مسئله بسیار دقیق هستند و همانگونه که شاهد بودیم با تأسی از فرامین رهبری این فتنه را، یک ماهه جمع کردند و دیگر چیزی از آن باقی نگذاشتند، به‌طوری‌که یکی از متهمان در دادگاه به صراحت اعلام کرد اگر مقام معظم رهبری کمی عقب می‌نشست، سرنوشت ایران به مانند افغانستان می‌شد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادمه با تأكيد بر اين مطلب كه راه درست پیش روی مردم همگی به دلیل محور قرار دادن ولایت است و نباید شاخص اصلی هیچگاه گم شود، اظهار داشت: امروز با تمام مشکلاتی که در عرصه‌های گوناگون کشور با آن مواجه هستيم باز هم می‌بینیم که رشد قابل توجهی داشته ایم و طبق آمارهای جهانی اقتصاد ایران اکنون در دنیا رتبه 17 را داريم و از لحاظ علمی نیز در دنیا با 4 پله صعود به رتبه شانزدهم رسیدیم و در منطقه نیز اول هستیم، این موفقیت‌ها همگی به رغم تحریم‌هایی است که از اول انقلاب تا کنون علیه کشور اسلامی ایران صادر شده است.

وي افزود: این تحریم‌ها بر خلاف آنچه غربیان ادعا دارند به‌خاطر دستیابی به انرژی هسته‌ای نیست، بلکه آنها از رشد ایران می‌ترسند، چرا كه بیداری اسلامی در منطقه و جنبش وال استریت بخشی از پیشروی تفکر حاکم بر انقلاب اسلامی در جهان است و در همين راستا قطع كردن شبکه‌های تلویزیونی ایران بر روی ماهواره‌ها نشان می‌دهد آنها تا چه حد از ایران می‌ترسند كه هرچند وقت یکبار هم برای منحرف کردن اذهان عمومی در دنیا، شعار جنگ علیه ایران را می‌دهند ولی جرأت چنین کاری را ندارند.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در پايان با اشاره به اين مطلب كه نظام اسلامی ما امید دل مظلومان عالم است و نباید در برابر تهدیدهای دشمنان کوتاه آمد، خاطرنشان كرد: این کشور متعلق به امام زمان(عج) است و کسانی که سختی‌ها را تحمل می‌کنند مطمئنا در نزد حضرت(عج) دارای قرب و منزلت هستند و بنده امیدوارم بتوانیم با تأسی از فرامین رهبری به پاداش اصلی که همانا رساندن این کشور به صاحب اصلی آن یعنی بقیه الله اعظم است نائل آئیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار