در حال حاضر كاردرماني در بيمارستان هاي خصوصي انجام مي شود و از نظر بيمه اي رشته كاردرماني دچار مشكل شده است.

دكتر مهدي رصافيان، مدير گروه آموزشي كاردرماني دانشگاه علوم بهزيستي و توان بخشي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: كاردرماني يك رشته تازه تاسيس است كه تقريبا 30 سال در ايران شكل گرفته طي اين 30 سال حدود 10 دانشگاه رشته كاردرماني را در حد كارشناسي ارشد و دكتري آموزش مي دهند.

وي اظهار داشت: در حال حاضر كاردرماني در بيمارستان هاي خصوصي انجام مي شود بدليل همين هزينه هاي  بسيار بالا مي باشد و از ديگر مشكلات اين است كه از نظر بيمه اي اين رشته دچار مشكل شده و كساني كه تحت پوشش بيمه هستند توقع دارند كه كار درماني هم به صورت بيمه ارائه شود ولي به دليل مشكلات بيمه اي اين امكان وجود ندارد.

وي در ادامه گفت: از ديگر مشكلات از طرف خصوصي سازي شدن دانشگاهها است و اين خصوصي سازي كاردرماني را تحت تاثير قرار داده و فضاي كاردرماني را محدود كرده اند و مردم آگاهي در اين رشته ندارند.

وي در ادامه افزود: مسائل و مشكلات عمده كاردرماني خصوصي سازي هاي جامعه را از خدمات مهم كاردرماني محروم مي كند و مسئولان در تلاشند اين مشكلات را حل كنند.

وي در پايان اشاره كرد كه مشكل ديگري كه وجود دارد نيروي كار درماني كم است و با تلاش دانشگاهها و وزارت بهداشت اين رشته را در دانشگاهها افزايش دهيم تا نيروي كار درمان بيشتري جذب كنيم كه اين امر باعث مي شود نيازهاي جامعه را بيشتر پاسخگو باشيم./ح
برچسب ها: بیمه ، کاردرمانی ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جزا مصطفي زاده
۱۷:۳۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
سلام خدمات كاردرماني كي زير حمايت بيمه ها مي رود.مراكز در حال تعطيلي قرار دارند.زودتر اقدام شود
آخرین اخبار