با وارد شدن مس به بورس وضعیت قلمزنان خیلی وخیم شده است اگر دولت فکری به حال صنایع دستی اصفهان نکند بزودی مرگش فرا میرسد و از یاد و خاطره ها پاک می شود.

 خبرنگاران نایب رییس صنایع دستی استان اصفهان درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان :به نسبت پارسال در همین فصل که مقایسه کنیم صنایع دستی ما مریض است و خیلی هم حالش خراب میباشد. با وجود تورم خیلی بالا وهزینه های بالای زندگی مردم و نبود خرید صنایع دستی در سبد خرید مردم فروش بسیار کم شده است مردم اکثرا" به فکر خرید نیاز های اساسی زندگی خود میباشند.

به گفته عباس شیر دل به دلیل خشکی زاینده رود و کم شدن ورود گردشگر به اصفهان بزرگ صنایع دستی ضربه سختی خورده بود ولی در حال حاضر با تورم بسیار بالا و کم شدن قدرت خرید مردم وضعیت صنایع دستی در حال مرگ است.

وی خاطرنشان کرد: با وارد شدن مس به بورس وضعیت قلمزنان خیلی وخیم شده است به دلیل این که کسی که از بورس باید خرید کند باید مقدار حجم خیلی زیادی خرید کند که اصلا" قلمزنان نمی توانند این گونه خرید کنند به همین دلیل دست دلالان و واسطه ها زیاد شده است و مس به قیمت بسیار بالا بدست قلمزنان میرسد .

نایب رییس صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: وظیفه هنرمندان اصفهانی این نیست که به فکر این مساِئل باشند و افکار خود را مشغول کنند این وظیفه مسئولان است که فکر هنرمندان باشند هنرمندان باید بدون هیچ گونه مشغله فکری تمام نیرو خود را بسیج کنند تا یک کار بسیار زیبا درست کنند و به نمایش جهانیان در آورند.

وی متذکر شد :در حال حاضر که رودخانه زاینده رود خشکیده است می توان صنعت گردشگر را با صنایع دستی زنده نگه داشت و این مستلزم به فکر بودن دولت مردان است./س
برچسب ها: اصفهان ، یش بینی ، مرگ ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.