استاد دانشگاه تهران گفت: اگر چنانچه نمایندگان را تحت فشار قرار دهيم که به وظایف قانونی خود عمل نکنند این مسئله برای حفظ جایگاه مجلس و مردم یک خطر بزرگ محسوب مي‌شود.

فروز رجایی‌فر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با طرح سوال از رئیس جمهور از سوی نمايندگان اظهار داشت: این مسئله حق قانونی مجلس شورای اسلامی است که هر زمان بخواهد مي‌تواند از آن استفاده کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هیچ دلیلی وجود ندارد که نمایندگان مجلس شوراي اسلامي و قوه قضائیه در برخورد با تخلف نیروهای اجرایی وظایف خود را تعطیل کنند.

وی در ادامه به اهمیت جایگاه مجلس اشاره و تصریح کرد: زمانی که قانونی در قوه مقننه به تصویب می‌رسد و قوه مجریه آن را نمی‌پذیرد و قصد دارد همه را مجبور به تسلیم مقابل خود کند، مجلس شوراي اسلامي موظف است که جلوي اين مسائل را گرفته و اين از حقوق مسلم نمايندگان ملت است.

رجائی‌فر تصريح کرد: اگر اين حرکت در شأن مجلس و رئيس جمهور هم نباشد،‌ باز ضرر آن کمتر از عدم سوال در مورد انجام وظايف از سوی نمایندگان است.

این کارشناس سیاسی بیان داشت: اگر چنانچه نمایندگان را تحت فشار قرار دهيم که به وظایف قانونی خود عمل نکنند این مسئله برای حفظ جایگاه مجلس و مردم یک خطر بزرگ محسوب مي‌شود و نباید در هيچ شرايطي به این سمت حرکت کرد مگر مقام معظم رهبری در برخی از مسائلی حکم حکومتی بدهند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دانشگاه ، طرح ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار