عضو کميسيون انرژي مجلس از تهيه طرح دو فوريتي تعدادي از نمايندگان بهارستان براي کاهش توليد و صادرات نفت خبر داد و گفت:‌ اين طرح يکشنبه هفته آتي به هيئت‌ رئيسه مجلس تقديم مي‌شود.

سيدمهدي موسوي نژاد نماينده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از تهيه طرحي دو فوريتي براي کاهش توليد و صادرات نفت خبر داد و گفت: با توجه به اينکه از موقعيت‌هاي مهم هر کشور، فروش سرمايه‌هاي آن براي تامين نيازمندي‌هاست، جمهوري اسلامي ايران نيز ابزار نفت را در اختيار دارد و اين ابزار نبايد بستري براي تهديد نظام شود، هر چند متاسفانه تا کنون اين اتفاق نيافتاده ولي ما بايد از اين فرصت و اين ابزار مهم و استراتژيک براي مقابله با تهديدات دشمنان استفاده کنيم.

وي در ادامه با اشاره به تحريم‌هاي نفتي، افزود: با وجود تحريم‌هاي نفتي، غربي‌ها شرکت‌هاي خود را براي خريد نفت به  ايران اعزام مي‌کنند و از طريق دور‌زدن تحريم‌ها خواستار خريد نفت ايران هستند، لذا با توجه به نياز شديد اروپا به نفت و سوخت در فصل زمستان بايد از اين فرصت استفاده کنيم و اجازه ندهيم نفت کشورمان به راحتي در اختيار آنها قرار گيرد.

عضو کميسيون انرژي با بيان‌اينکه اگر مي‌خواهيم در آينده استقلال داشته باشيم بايد يک فکر اساسي داشته باشيم، اظهار داشت: با کاهش وابستگي بودجه کشور به نفت، کشورهاي ديگر را  به نفت خود وابسته‌تر خواهيم کرد و از اين طريق مي‌توانيم دنيا را در مقابل اين فعاليت‌هايي که عليه نظام جمهوري اسلامي ايران انجام مي‌دهند منصرف کنيم و به زانو در آوريم.

نماينده مردم دشتستان با تاکيد بر اينکه بايد با توجه به برنامه پنجم توسعه و سياست‌هايي که مقام معظم رهبري تبيين فرمودند وابستگي به نفت را کمتر کنيم ، تصريح کرد: در حال‌حاضر اين اراده در مجلس وجود دارد که منابع درآمدي کشور را به سمت منابع غير نفتي سوق دهيم تا از منابع نفت کمتر تغذيه شود.

عضو کميسيون انرژي مجلس با بيان اينکه نفت يک سرمايه است و ما حق نداريم ا ين سرمايه را هدر بدهيم و سهم آيندگان را نبينيم، گفت:‌ کشورهايي که در حال‌حاضر منابع نفتي را در اختيار دارند نهايتا 40 تا 50 سال آينده نفت آنها به اتمام خواهد رسيد و اين در حاليست که جمهوري اسلامي ايران بيش از 150 سال آينده از منابع نفتي برخوردار خواهد بود و با توجه به اين سرمايه بزرگ که مي‌تواند در آينده اثر‌بخشي بزرگي داشته باشد بايد از اين سرمايه حفاظت کنيم.

موسوي‌نژاد در ادامه اظهار داشت: اين طرح دو فوريتي که پيش از اين اقدامات کارشناسي بر روي آن صورت گرفته قرار بود در جلسه روز يکشنبه( 14 آبان) کميسيون انرژي با نظر کارشناسان و به صورت همه‌جانبه مورد بررسي قرار گيرد که با توجه به دستور کارهاي ديگر کميسيون اين امر محقق نشد.

وي ادامه داد: لذا جمع‌بندي و دريافت نظر اعضاي کميسيون در خصوص اين طرح به جلسه روز سه‌شنبه کميسيون تعليق شد و نهايتا اين طرح يکشنبه هفته آتي به هيئت‌رئيسه مجلس ارائه خواهد شد.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: کمیسیون ، نفت ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار