فرماندار نیكشهر گفت: عملیات ساخت بیمارستان 64 تختخوابی این شهرستان به عنوان یكی از طرح های مهرماندگار با 92 درصد پیشرفت فیزیكی در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، صاحب گل صالحی در بازدید از روند عملیات ساخت این بیمارستان افزود: بیمارستان 64 تختخوابی نیكشهر از مصوبات سفر نخست هیات دولت به سیستان و بلوچستان است كه اعتبار آن در سفر دوم رییس جمهوری به استان تامین و عملیات اجرایی آن از تیرماه سال 88 در زمینی به گستره هفت هكتار با زیربنای هشت هزار و 78 مترمربع در چهار طبقه شروع شده است.وی گفت: این بیمارستان در صورت تخصیص به موقع اعتبار برای پرداخت معوقات پیمانكار، خریداری تجهیزات، محوطه سازی و انجام تمام كارهای باقیمانده تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ساختمان این بیمارستان دارای بخش ‌های جراحی، آی‌ سی ‌یو، سی‌ سی ‌یو، اورژانس، رادیولوژی، ارتوپدی، آزمایشگاه، زنان، داخلی، اطفال و سوختگی است.

فرماندار نیكشهر اظهار داشت: طبقه همكف این بیمارستان به مساحت سه هزار و 763 متر مربع شامل قسمت های اورژانس، درمانگاه ها، رادیولوژی، آزمایشگاه، رستوران، آشپزخانه، سردخانه، انبار، اتاق برق و بخش مدیریت است.

وی ادامه داد: در طبقه نخست این بیمارستان نیز بخش جراحی و زنان با دو اتاق عمل مستقل، مكان های پشتیبانی، اتاق های هوارسان و برج های خنك كننده قرار دارند و طبقه دوم و سوم نیز دارای بخش های بستری، جراحی و داخلی با اتاق های دو تخته و چهار تخته و بخش بستری زنان و كودكان و CCU و ICU است.

وی با اشاره به اینكه برای ساخت این بیمارستان به عنوان یكی از طرح ‌های مهر ماندگار تاكنون 76 میلیارد ریال هزینه شده است افزود: برای تكمیل آن 25 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

صالحی بر اختصاص به موقع اعتبار برای تكمیل و راه اندازی به موقع این پروژه مهرماندگار تاكید كرد و گفت: این بیمارستان یكی از نیازهای اساسی مردم شهرستان نیكشهر است كه باید هر چه سریعتر راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: با افتتاح این بیمارستان 215 هزار نفر از جمعیت نیكشهر از خدمات بهداشتی آن بهره مند می شوند و دیگر نیاز نیست با هزینه های زیاد به شهرستانهای همجوار و مركز استان مراجعه كنند.

فرماندار نیكشهر بر تامین تجهیزات و برنامه ریزی به موقع برای جذب و استخدام نیروی متخصص و تكمیل كادر این بیمارستان تاكید كرد./س
برچسب ها: ساخت ، بیمارستان ، نیکشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.