رييس انجمن بيهوشي باليني ايران معتقد است كه ضعف آينده نگري و مديريت در حوزه سلامت كه روزهاي اقتصادي سختي را طي مي كند، مشهود است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي نظام پزشكي، دکتر هوشنگ امیررسولی گفت: در حال حاضر حوزه سلامت كشور در وضعيت بدي از نظر اقتصاد قرار دارد. متاسفانه مسوولان متولي حوزه سلامت بويژه وزارت بهداشت، فکری برای این روزها نکرده بودند و وضعیت موجود نشان می دهد تمام برنامه ها به صورت روزانه اداره می شود و دستورالعمل بلندمدت جدی وجود ندارد؛ بنابراین ضعف مدیریت در این زمینه کاملا مشهود است.

وي افزود: از طرف ديگر در شرایط بد اقتصادی موجود، گویی اصلا وزارت رفاه وجود خارجی ندارد و وجودش احساس نمی شود. ما میخواهیم بدانیم در شرايطي كه هر روز با کمبودی جدی مواجه شویم و هیچی کسی هم پاسخ گو نیست، وزارت رفاه با این عظمت چه خاصیتی دارد؟

رییس انجمن علمي بیهوشی بالینی با غيرواقعي دانستن تعرفه هاي درماني موجود، عنوان كرد: از دیدگاه ما تعرفه های فعلي قابل قبول نیست و جامعه پزشکی حقش این نیست که با این وضعيت کار کند. هر چند که معتقدم در هر وضعیت بد اقتصادی پزشکان باید در کنار مردم باشند . این در حالی است که شرکت های بیمه نیز از وضعیت موجود سوء استفاده می کنند و بیشتر به یک بنگاه سرمایه گذاری تبدیل شده اند تا مرکز خدماتی . در حقیقت شرکت های بیمه در شرایط فعلی هیچ سودی ندارند و مردم با ارایه پول به بیمه های تکمیلی پولشان را به هدر می دهند.

وي در ادامه از افزايش تخت هاي مراقبت هاي ويژه در كشور،‌ گفت: خوشبختانه افزایش تخت هاي آي سي يو، نشان می دهد که دیدگاه مسوولان سلامت و ن وزارت بهداشت به مراقبت های ویژه کاملا عوض شده است و در نتيجه اين تغيير وضعيت، مراقبت هاي ويژه بيمارستاني به سطح استاندارد نزديك شده است. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار