اساطير با توجه به نياز بشر در طول تاريخ از ديرباز تاكنون همواره وجود داشته است.

كامران شرفشاهي شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران در خصوص ريشه پيدايش اساطير در ادبيات گفت: انسان همواره در طول تاريخ به اسطوره ها نيازمند بوده و اين موضوع به زمان و مكان و دوره هاي خاصي اختصاص نداشته و حتي در سرزمين هايي كه داراي تاريخ كهن نيستند و فرهنگ آنان آميزه اي از فرهنگ هاي گوناگون است اسطوره هايي ساخته و پرداخته مي شود.
وي ادامه داد: ايران با توجه به فرهنگ و تمدن چند هزار ساله خود داراي اسطوره هاي فراواني است كه اين اسطوره ها نه تنها در ايران بلكه در جهان از ديرباز شناخته شده است.
شرفشاهي گفت: در ادبيات معاصر نيز باز هم شاهد خلق اسطوره هايي هستيم كه زاييده ذهن پديد آوردندگان آن هستند با اين تفاوت كه اين اسطوره ها در حالي قدم به عرصه آفرينش مي گذارند كه با زمان و مقتضيات عصر حاضر هماهنگي بيشتري دارند.
وي افزود: در حال حاضر در معرفي و شناساندن اسطوره هاي ايراني و اسلامي به جامعه ما كوتاهي هاي بزرگ و نابخشودني شده و متاسفانه مديريت فرهنگي جامعه ما نتوانسته در انجام اين امر كه رسالتي بسيار مهم است توفيق چنداني كسب كند و نتيجه آن گرايش كودكان و نوجوانان و جوانان ما به سمت اسطوره هاي ملل ديگر است./ي2
برچسب ها: شرفشاهی ، اسطوره ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.