بازي، دنياي كودك است. با آن بازي مي كند و به وسيله آن شخصيت خود را نشان مي دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ تماشاي صحنه هاي بازي هاي كودكان چنان لذت بخش و جالب است كه مي تواند ساعت ها بيننده را جذب و محسور كند، ولي بايد بدانيم همه اين بازي هاي كودكي مي تواند زمينه ساز نقش هايي باشد كه كودكان در بزرگسالي برعهده مي گيرند.

يك روانشناس در رابطه با تاثير بازي هاي كودكي در مهارت هاي اجتماعي، گفت: بازي بر رشد شناختي، عاطفي، اجتماعي و فيزيكي تاثير بسزايي دارد و به كودك مي آموزد كه چگونه با ديگران ارتباط برقرار كند و در عين حال اين امكان را براي او فراهم مي آورد تا خود را به طور شايسته در مقابل ديگران كنترل كند.

وي افزود: بازي به كودك اعتماد به نفس مي دهد و پلي به سوي شكل گيري شخصيتي سالم و مفيد در آنها است و نتيجه آن براي كودك در آينده زندگي خوب و بالنده است.

وي خاطرنشان كرد: بازي كردن كودك را قادر مي سازد، بر بعضي از امور پيرامونش تسلط پيدا كند و دريا بر نمي تواند كاملا همه امور را تغيير دهد و همچنين مهارت هاي اجتماعي او را افزايش مي دهد و به او اهميت سازگاري و سازش را مي آموزد.

گفتني است؛ زندگي شهري بيشتر از آن كه تصورش را كنيم، فضاي زندگي ما را پر كرده است، ديگر مشكل فضاي بازي كودكان فقط متوجه والدين‌ آنها نيست، بلكه متوجه تمام مسئولين آموزشي و شهري است.

امروز كلان شهر تهران با تمام عظمتش، يكي از فقيرترين شهرها از نظر بازي كودكان است، پس با ايجاد فضاي بازي مناسب براي كودكان، به رشد و بالندگي آنان كمك مي شود و در سالم سازي جامعه و نشاط آن تاثيرات بسزايي دارد./ز

برچسب ها: بازی ، سازگاری ، کودکان ، شخصیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار