اتفاقاتي كه نماز خواندن درست در روح و روان آدمي مي گذارد بايد در فيلمها به آن پرداخته شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل جليلي فيلم ساز سينماي ايران در گفت وگو با ستاد خبري جشنواره ملي نماز ونيايش به روايت دوربين  در باره تاثيرات برگزاري اين جشنواره عنوان كرد : اگر جشنواره و فيلمهايي كه درآن حضور دارند به محتوا و مضمون نماز در فيلمها بپردازند نقش بسيار مهمي در ترويج فرهنگ نماز و نيايش در جامعه دارند .
سازنده " بهار " با اشاره به توجه فيلمسازان جوان به فرم گرايي افزود : اين جوانان فيلم ساز به جاي آنكه بيشتر به مفاهيم نماز و نيايش در فيلم هايشان بپردازند فقط جنبه هاي فرم گرايي برايشان در اولويت قرار دارد و بايد جشنواره در سياست گذاري هايش به اين مسئله توجه كند .
سازنده " دت يعني دختر " با اشاره به اهميت ارائه درست فرهنگ نماز در فيلمها تاكيد كرد : فيلم سازي كه به سراغ موضوع نماز و نيايش در فيلمش مي رود بايد به شيوه صحيحي به اين مسئله بپردازد . پرداخت ظاهري و شعاري هيچ تبعات مثبتي ندارد و در حكم يك ضد تبليغ عمل مي كند .
جليلي در بخش ديگر از سخنانش ضمن تاكيد تبعات مثبت برگزاري جشنواره نماز و نيايش تصريح كرد : جوان فيلم ساز كه قصد فيلم سازي در اين حوزه را دارد بايد خودش در ابتدا فلسفه نماز و نيايش را بفهمد و در ادامه بخواهد آن را در فيلمش به مخاطب عرصه كند . اتفاقاتي كه نماز خواندن درست در روح و روان آدمي مي گذارد بايد در فيلمها به آن پرداخته شود . پنجمين جشنواره ملي نماز و نيايش به روايت دوربين توسط انجمن سينماي جوانان ايران و اداره كل فرهنگ و ارشاداسلامي استان قم از 2 تا 5 بهمن ماه در قم برگزار مي شود .
علاقه مندان تا 27 آبان ماه جهت ثبت نام و شركت در جشنواره در سه بخش فيلم كوتاه، فيلمنامه و عكس از طريق سايت انجمن به نشاني www.iycs.ir  فرصت دارند./ي2
برچسب ها: فیلمساز ، جلیلی ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.