فهرست دانشگاه های غیر انتفاعی منحل شده و در آستانه انحلال اعلام شد .

نادری، مدیر کل دفتر آموزش های آزاد وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  موسسات غیر انتفاعی چون آرادان سمنان، امام علی ع تهران، دز دزفول، سنایی اصفهان، صنایع و پژوهش قزوین انحلال و موسساتی چون بزرگمهر اصفهان، معصومیه قم، دنا و گچساران نیز در شرایط خاص به سر می برند و در صورتیکه استاندارهای لازم را رعایت نکنند، منحل خواهند شد.

وی به آمارهای تعداد موسسات غیر انتفاعی اشاره کرد و گفت: در سال 86 - 204، 87  -  248، 90 - 331 و امسال 343 موسسه غیر انتفاعی در کشور وجود دارد که از این تعداد 13موسسه غیر فعال هستند.

نادری در ادامه به استان هایی که بیشتر دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی را دارند اشاره کرد و گفت: استان قزوین بالاترین میزان تعداد دانشگاه های غیر انتفاعی را دارد و پس از قزوین اصفهان و خراسان نیز بالاترین دانشگاه های غیر انتفاعی را در میان استان های کشور دارند.

نادری به رشته هایی که بیشترین دانشجوی غیر انتفاعی را دارند اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین دانشجویان دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی مربوط به رشته ها و گروه های فنی مهندسی، علوم انسانی و هنر است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار