زنجان دارای معادن سنگ‌های قیمتی از جمله کوارتز است که از این ظرفیت باید استفاده بهینه کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ،رئیس اتحادیه طلا و جواهرات کل کشور، در مراسم افتتاح مجتمع تجاری و تفریحی نوربا بیان این مطلب گفت: زمانی که در مجامع جهانی از برندهای طلا و جواهرات صحبت می شودملیله زنجان به‌عنوان یکی از برندهای جهانی مطرح است، این در حالی است که این هنر زیبا مهجور مانده است و باید مجدد احیا شود.

کشتی‌آرای افزود: بعد از تجارت نفت و اسلحه سومین تجارت پرسود جهان تجارت طلا و جواهر است، زیرا بیش از 1000 میلیارد دلار در جهان مربوط به طلا و جواهر است که بیش از 400 میلیارد دلار آن مربوط به طلا و 600 میلیارد دلار آن مربوط به سنگ‌های قیمتی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رگه‌های زیادی در معادن شمالغرب کشور داریم که می‌تواند نقش زیادی در اشتغالزایی داشته باشد می‌توان از آن بهره برد چراکه؛ می‌تواند در توسعه مشاغل خانگی تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرات کل کشور، ادامه داد: بالا رفتن میزان مصرف، باعث بالا رفتن میزان تولید می‌شود که ایجاد چنین مجموعههایی سبب بالا رفتن میزان مصرف و رونق واحدهای تولیدی می‌شود.

کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: در چنین مجموعههایی که طلا فروشیها در یک جا جمع شده است سبب ساماندهی و تثبیت قیمت مناسب خواهد شد.

رئیس مجتمع تجاری و تفریحی نور نیز در این مراسم گفت: ساخت این مجتمع از سال 85 در زمینی به وسعت 2700 مترمربع آغاز شد که در 8 طبقه با 2200 مترمربع زیربنا و 210 واحد ساخته شد و 70 واحد آن به جواهرفروشی اختصاص دارد.

فیضی افزود: 5500 مترمربع پارکینگ مسقف با 2500 مترفضای شهربازی، رستوران و کافی شاپ از امکانات این واحد تجاری است که با اعتبار 300 میلیارد ریالی ساخته شده و برای 300 نفر اشتغالزایی مستقیم و بیش از 1000 نفر اشتغالزایی غیرمستقیم داشته است و راه‌اندازی آن سبب کاهش سفرهای درون شهری و کاهش بار ترافیکی مرکز شهر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متمرکز کردن اصناف در یک مجموعه، جذب توریست و رقابت سالم، پر کردن اوقات فراغت مردم و کمک به پویایی و رونق اقتصادی شهر از دیگر اهداف افتتاح این مجتمع است./س

برچسب ها: استفاده ، معادن ، سنگ ، قیمتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.