ایندیپندنت:طولانی ترین، مهم ترین، بزرگترین، پرزرق و برق ترین و درعین حال احمقانه ترین رزمایش انتخاباتی روی کره زمین به آخرین ساعات و اوج خود رسیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از یندیپندنت، پس از گذر یک سال از تشکیل کمپین انتخاباتی آمریکا، تبلیغات بی پایان و مناظره های مختلف، تقریبا مبارزه انتخاباتی به پایان رسیده است. به ظاهر انتخاب بزرگ سال 2012 در دستان رای دهندگان آمریکایی قرار گرفته است.
در 48 ساعت باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و با صرف هزینه ای بیش از 2.5 میلیارد دلار به علاوه صرف نیروی انسانی، اوباما و رامنی با بذله گویی به کارزار انتخاباتی خود ادامه می دهند.
طبق نظرسنجی ها، فاصله نامزد دموکرات ها و نامزد جمهوری خواهان کمتر از یک درصد است. البته سیاست بذله گویی دو نامزد انتخاباتی در جهت تخریب یکدیگر پیش می رود. این دو در شرایطی برابر و با اختلاف اندکی در میزان رای و البته با پیشتازی اوباما در ایالت های کلیدی که رای آنها مهم است، با هم رقابت می کنند.
روزنامه ایندیپندنت انزجار خود را از رقابت انتخاباتی چند ماه گذشته آمریکا با الصاق عکس کاریکاتوری از دو نامزد آمریکا اینگونه بیان می کند؛ "طولانی ترین، مهم ترین، بزرگترین، پرزرق و برق ترین و درعین حال احمقانه ترین رزمایش انتخاباتی روی کره زمین به آخرین ساعات و اوج خود رسیده است. تا کمتر از 48 ساعت آینده مردم به پای صندوق های رای می روند تا یکی از دو نامزد انتخاباتی یعنی میت رامنی و باراک اوباما را انتخاب کنند."

انتخابات 2012 از منظر تحلیلگران
سوالی در میان تحلیلگران انتخابات آمریکا به وجود آمده است که آیا هر یک از این دو سزاوار این هدیه یعنی "حضور مردم بر سر صندوق رای هستند یا خیر؟ سیاست نوعی از تجارت است که ناگزیر در آن بیان حقیقت و محبت انسانی جزء اولین تلفات آن هستند." اما با وجود این در پرونده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیچ انتخاباتی مانند انتخابات 2012 و تا بدین حد منزجرکننده و ناراضی کننده نبوده است.
"روند انتخابات 2012 با رقابت ها و تبلیغات رامنی و اوباما بسیار وقت گیر، خسته کننده و در جهت منفی بوده است زیرا به اعتقاد مردم این کشور و همچنین کارشناسان و تحلیلگران رقبای این دوره، همواره دروغگو و خالی از شان و شعور انتخاباتی بوده اند." در سال 2008، وعده " تغییر، Change " برای جوانان و تجددگرایان روی آنتن ها بود و مخاطبان آن دوره، احساسی پاک و ساده لوحانه نسبت به این گفته ها داشتند که اکنون پس از گذشت چهارسال هیچ شکی در دروغ بودن آن سخنان برای رای دهنده ها وجود ندارد.

آخرین اظهارات اوباما در وال استریت ژورنال که باتصویری کاریکاتوری از وی منتشر شد.
اوباما در آخرین سخنرانی ها اظهار داشت: طی چند روز گذشته ما همه توان خود را برای زندگی کسانی که از بدترین طوفان جان سالم به در برده اند، قرار دادیم  و برای کسانی که از دستشان دادیم سوگواریم. ما همچنان در کنار کسانی ایستاده ایم که خانه ها و زندگی شان را از دست داده اند.

 
 

در سال 2008، کشور ما در دو جنگ که نتیجه آن بحران اقتصادی و افسردگی شدید بود، درگیر شد و  منافع کشور خود را در بازگشت از مسیر رفته دیدیم. طی دو سال و نیم گذشته، بیش از 5 میلیون شغل جدید ایجاد کرده ایم. قیمت خانه ها درحال افزایش است. سرعت تولید در آمریکا به 15 برابر سال های گذشته رسیده است. او در پایان سخنرانی اش از ارتشیان زن و مرد آمریکایی تشکر کرد و گفت: از همه کسانی که شجاعانه در لباس خدمت بودند و همچنین قربانیان جنگ های چندین ساله آمریکا، قدردانی و تشکر می کنم. جنگ عراق به پایان رسید و اوسامه بن لادن نیز کشته شد.
سخنان اوباما و اظهارات وی از موفقیت در جنگ ها که منظور وی کشته شدن بن لادن بوده است، درحالی صورت می گیرد که آمریکا هنوز در بحران اقتصادی و بیکاری به سر می برد. شغل های ایجاد شده و روند پیشرفت اقتصادی بر زندگی مردم هیچ تاثیر مثبتی نگذاشته است.

 

برچسب ها: انتخابات ، وبگردی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.