ده ها قطعه سنگ تاریخی در محوطه بقعه شیخ امین الدین در شهرستان کازرون فارس بلاتکلیف رها شده اند و سرنوشت موزه سنگ نیز که قرار بود در بخشی از این بنا ساخته شود هنوز نامشخص است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس عضو شورای مرکزی انجمن هم اندیشان جوان گفت: ده ها قطعه سنگ تاریخی که هر کدام می تواند بیانگر بخشی از پیشینه تاریخی و فرهنگ عامه مردم باشد بدون رعایت اصول حفاظتی در محوطه بقعه شیخ امین الدین در شهر کازرون استان فارس به حال خود رها شده اند.
محسن عباسپور افزود: با آنکه به دلیل حجم بالای آثار سنگی مربوط به دوره های مختلف تاریخی در شهرستان کازرون، قرار بود بخشی از بقعه شیخ امین الدین به موزه سنگ تبدیل شود، اما متأسفانه متوقف ماندن کار ساخت موزه و بی توجهی نسبت به آثار سنگی که در این بقعه گردآوری شد سبب شده که امروز شاهد وضعیت نگران کننده ای برای این آثار سنگی باشیم.
وی افزود: وضعیت برخی از این آثار سنگی به گونه ای است که چنانچه در همان محل کشف باقی مانده بودند و برای نگهداری به بقعه شیخ امین الدین منتقل نمی شدند ممکن بود آسیبهای بسیار کمتری را ببینند.
عباسپور ادامه داد : نگهبانی که از طرف اداره اوقاف و امور خیریه در محل بقعه شیخ امین الدین حضور دارد و همچنین سرکشیهای برخی از نیروهای یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، تاحدودی مانع از بروز صدمات بیشتر به این آثار سنگی شده اما به وضوح مشخص است که این آثار نیاز به نگهداری و حفاظت اصولی و علمی دارند و چنانچه این اقدام هرچه سریعتر صورت نگیرد به مرور شاهد اثرات جبران ناپذیر فرسایشی بر روی آنها خواهیم بود./س

برچسب ها: سنگ ، تخریب ، کازرون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.